Η αγορά προετοιμάζεται ολοταχώς για το Πάσχα και περισσότερες ευκαιρίες για extra έσοδα παρουσιάζονται και για τα μίνι μάρκετ. Εκτός από τα παραδοσιακά ψώνια της περιόδου, οι πρώτοι τουρίστες έχουν κάνει την εμφάνισή τους στη χώρα, δίνοντας ώθηση σε κατηγορίες όπως είναι αυτές των παγωτών, των αναψυκτικών ή του νερού στη μικρή λιανική.
Ωστόσο, οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην ψυχολογία των Ελλήνων καταναλωτών, σύμφωνα με τις έρευνες που παρουσιάζονται από την EY και το Ερευνητικό Εργαστήριο Μάρκετινγκ του ΟΠΑ. Στην Ελλάδα, ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών ανησυχούν για το αυξημένο κόστος ζωής και την οικονομία γενικά. Η ανησυχία αυτή αποτυπώνεται και στις αγοραστικές τους συνήθειες, καθώς παρατηρείται περιορισμός στις αγορές πολυτελών ειδών και εστίαση στην προμήθεια βασικών ειδών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόσφατη έρευνα Shopper Insights της NielsenIQ αποκαλύπτει το προφίλ του μέσου καταναλωτή. Πρόκειται για μια 39χρονη γυναίκα, η οποία είναι υπεύθυνη για τις περισσότερες αγορές στο νοικοκυριό. Οι αγορές της συνήθως πραγματοποιούνται εβδομαδιαία, με συμπληρωματικές αγορές δύο φορές την εβδομάδα. Τα δεδομένα δείχνουν αύξηση της μηνιαίας δαπάνης στα καταστήματα πώλησης τροφίμων, με τους καταναλωτές να αντιλαμβάνονται τις αλλαγές στις τιμές και να επιλέγουν τα καταστήματα με βάση τις προσφορές.
Οι CEO των επιχειρήσεων λιανικής παρακολουθούν τις τάσεις και εκφράζουν ανησυχίες για τη μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και τον αυξανόμενο κρατικό έλεγχο της αγοράς. Παράλληλα, προβλέπουν ανάπτυξη για τις επιχειρήσεις τους, ενώ επικεντρώνονται στην καινοτομία και την εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά. Γενικά, παρατηρείται μια αντίφαση ανάμεσα στην ανησυχία των καταναλωτών για τις τιμές και την αγοραστική τους συμπεριφορά και στις προβλέψεις ανάπτυξης των επιχειρήσεων. Παρά τις πιέσεις, η ζήτηση παραμένει σταθερή.