Στην 50ή επέτειο από το πρώτο σκανάρισμα του barcode, 22 εταιρίες της αγοράς, συμπεριλαμβανομένων marketplaces όπως η Alibaba, λιανέμπορων όπως η Carrefour και
παραγωγών όπως η Procter & Gamble, ζητούν την παγκόσμια υιοθέτηση των QR Codes που βασίζονται στα πρότυπα GS1. Με την υποστήριξη του GS1, που είναι ο οργανισμός προτύπων πίσω από το barcode, αυτά τα QR Codes μπορούν να εξασφαλίσουν πλούσιες πληροφορίες εύκολα προσβάσιμες μέσω των smartphones – που αναμένεται να φέρουν καθολική επανάσταση στην εμπειρία των καταναλωτών.
Από το πρώτο σκανάρισμα το 1974, η συνεργασία μεταξύ λιανεμπορίου και βιομηχανίας μέσω του GS1 οδήγησε στην ευρεία υιοθέτηση του αρχικού barcode. Σήμερα, αυτή η τεχνολογία είναι η πλέον αξιόπιστη παγκόσμια μέθοδος αναγνώρισης προϊόντων, με πάνω από 1 δισεκατομμύριο είδη που φέρουν barcodes να σκανάρονται περισσότερες από 10 δισεκατομμύρια φορές την ημέρα, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας παντού στον κόσμο. Σήμερα, σημαντικές εταιρίες της αγοράς ενώνονται και πάλι για τη μετάβαση στα QR Codes που βασίζονται στα πρότυπα GS1, ένα 2D barcode γνωστό και ως “QR Code powered by GS1”.
Σε αντίθεση με τα κλασικά barcodes, τα QR Codes που βασίζονται στα πρότυπα GS1 μπορούν να συνδέσουν τους καταναλωτές με εκτεταμένες πληροφορίες για τα προϊόντα, προκειμένου να απογειώσουν την αγοραστική εμπειρία τους, συμπεριλαμβανομένων οδηγιών χρήσης και ανακύκλωσης, ασφάλειας, διατροφικών πληροφοριών και πιστοποιήσεων.