Η νέα γενιά καταναλωτών έχει αλλάξει αρκετά τα τελευταία χρόνια, τα προϊόντα στα ράφια και τα ψυγεία των καταστημάτων της μικρής λιανικής, αυξάνοντας τη ζήτηση για υγιεινές επιλογές και νέες γευστικές εμπειρίες, ειδικά σε κατηγορίες όπως τα snacks, τα ζαχαρώδη, οι σοκολάτες και τα ροφήματα.

Μετά τις τάσεις για προϊόντα χωρίς γλουτένη, ζάχαρη και αλάτι, έτσι, βλέπουμε ότι η νέα γενιά καταναλωτών, που περιλαμβάνει ουσιαστικά τόσο τους Millenials, όσο και τους Gen Z, αναζητά και διαφορετικές γευστικές επιλογές. Η τάση δείχνει αύξηση στη ζήτηση για γεύσεις που είναι αυθεντικές, καινοτόμες και… συναρπαστικές, με αποτέλεσμα να έχουν προσαρμοστεί αντίστοιχα και τα προϊόντα στα ράφια και τα ψυγεία της μικρής λιανικής.

Πιο συγκεκριμένα, η νέα γενιά καταναλωτών φαίνεται ότι διαθέτει νέες και διαφορετικές γευστικές προτιμήσεις, όπως οι εξής:

  • Διεθνείς γεύσεις: Υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για γεύσεις από διάφορες κουζίνες του κόσμου, όπως η Ασιατική, η Μεξικάνικη, η Μεσογειακή και η Μέση Ανατολή. Θέλουν να δοκιμάζουν αυθεντικές γεύσεις και πιάτα από διαφορετικούς πολιτισμούς.
  • Πικάντικες και τολμηρές γεύσεις: Προτιμούν πικάντικα, καυτερά και έντονα καρυκευμένα τρόφιμα. Γεύσεις όπως το τσίλι, το κάρι, και άλλα καυτερά μπαχαρικά είναι δημοφιλή.
  • Συνδυασμούς γλυκού και αλμυρού: Η ανάμειξη γλυκών και αλμυρών γεύσεων είναι μια τάση που κερδίζει έδαφος. Συνδυασμοί όπως αλμυρή καραμέλα, σοκολάτα με θαλασσινό αλάτι και φρούτα με τυριά είναι δημοφιλείς.
  • Εξωτικές γεύσεις: Η νέα γενιά είναι ανοιχτή σε πειραματισμούς με νέες και ασυνήθιστες γεύσεις. Συνδυασμοί όπως γλυκό με πικάντικο ή ξινό με αλμυρό κερδίζουν δημοτικότητα.

Κάπως έτσι, έχει αναδειχθεί και η τάση για προϊόντα από το εξωτερικό στα καταστήματα της μικρής λιανικής στην Ελλάδα, αφού φέρνουν ασυνήθιστες γεύσεις στους Έλληνες καταναλωτές.