Σύμφωνα με την εξαμηνιαία έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, οι 8 στις 10 επιχειρήσεις κατέγραψαν χαμηλότερο ή σταθερό τζίρο σε σύγκριση με πέρυσι κατά τη θερινή εκπτωτική περίοδο. Η έρευνα περιλαμβάνει ένα μεγάλο δείγμα επιχειρήσεων από διάφορους κλάδους και περιοχές, και τα ευρήματά της δείχνουν ότι το 58,7% των ερωτηθέντων ανέφερε πτώση του τζίρου σε σχέση με το 2023, το 19,8% δήλωσε σταθερό τζίρο και το 21% είδε αύξηση.
Η πλειονότητα των καταστημάτων του δείγματος (60%) δραστηριοποιείται στον τομέα της ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ, που αποτελεί βασικό πυλώνα της εκπτωτικής περιόδου. Παράλληλα, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, όπως η μειωμένη διαθέσιμη οικογενειακή δαπάνη και η αύξηση των τιμών στα τρόφιμα, σε συνδυασμό με την παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα, καθιστούν αβέβαιη τη συμπεριφορά των καταναλωτών για το επόμενο εξάμηνο.
Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά τη λειτουργία των επιχειρήσεων είναι η χρήση των POS και η σύνδεση των ταμειακών μηχανών με την ΑΑΔΕ. Το 40% των ερωτηθέντων αναφέρουν ότι η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας και η συνδεσιμότητα των συστημάτων POS προκαλούν προβλήματα, κυρίως λόγω ασταθούς σύνδεσης στο διαδίκτυο, δυσχεραίνοντας έτσι την καθημερινή λειτουργία των επιχειρήσεων.
Επιπλέον, το 26% των επιχειρήσεων αντιμετωπίζει δυσκολίες λόγω της λειτουργίας του τραπεζικού συστήματος, του αυξημένου κόστους δανεισμού και των υψηλών προμηθειών στις τραπεζικές συναλλαγές. Η φορολόγηση του τεκμαρτού εισοδήματος είναι ένα ακόμα ζήτημα που απασχολεί το 16,8% των ερωτηθέντων. Η έρευνα υπογραμμίζει την ανάγκη για εξορθολογισμό του τραπεζικού συστήματος, προκειμένου να υποστηριχθούν οι δημιουργικές και εξωστρεφείς επιχειρήσεις της χώρας.