Ξεκίνησε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής η επεξεργασία της νέας Σύμβασης Παραχώρησης για 25 χρόνια της Αττικής Οδού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία προβλέπεται να ψηφιστεί από την Ολομέλεια την επόμενη Πέμπτη. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, έκανε λόγο για τα οφέλη που θα έχει το Δημόσιο, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για μια θετική εξέλιξη για τους κατοίκους της πρωτεύουσας, το κράτος και την οικονομία.

Ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι η νέα συμφωνία αποτελεί ένα σαφές παράδειγμα μιας διαφανούς και αποδοτικής συνεργασίας μεταξύ του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα. Σημείωσε επίσης ότι η σύμβαση θα φέρει στο Ελληνικό Δημόσιο έσοδα ρεκόρ ύψους 3,27 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο ποσό που έχει εξασφαλίσει το ΤΑΙΠΕΔ μέχρι σήμερα, συνεισφέροντας στη μείωση του δημόσιου χρέους κατά 1,5% του ΑΕΠ.

Επιπλέον, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι από τις 6 Οκτωβρίου το κόστος των διοδίων θα μειωθεί από 2,80 ευρώ σε 2,50 ευρώ και ότι θα υπάρξει μόνιμη απαλλαγή από τα διόδια για τα οχήματα ιδιωτικής χρήσης ατόμων με αναπηρία και αναπήρων πολέμου με βαριές αναπηρίες.

Τέλος, ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε ότι το υπουργείο, σε συνεννόηση με τον νέο παραχωρησιούχο, διασφάλισε ότι θα διατηρηθούν τα δικαιώματα των εργαζομένων στην Αττική Οδό και ότι δεν θα χαθεί καμία θέση εργασίας.

Θέμα δυνατότητας εκ μέρους της εταιρείας, «”ανεξέλεγκτης” αύξησης των διοδίων μετά από πέντε χρόνια, έθεσαν ως το κυρίως επιχείρημα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, τα οποία μίλησαν επίσης για κενά στην σύμβαση παραχώρησης ως προς τα δικαιώματα των χρηστών του αυτοκινητόδρομου, στις περιπτώσεις καθυστερήσεων λόγω κίνησης και ταλαιπωρίας λόγω καιρικών συνθηκών και τις δικλείδες εξασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου, για ανυπαρξία μηχανισμού επίβλεψης και διαφάνειας στα πρότυπα ελέγχου των συμβάσεων των δημοσίων έργων ενώ κατηγόρησαν την κυβέρνηση επίσης για εσπευσμένη διαδικασία ψήφισης. Οι εισηγητές των κομμάτων ανέφεραν ότι η κυβέρνηση προανήγγειλε μείωση της τάξης του 10% στα διόδια, κάτι που προβλεπόταν στη σύμβαση και αφορά πέντε χρόνια, ενώ υπάρχει η πιθανότητα αμέσως μετά, να εκτοξευθούν στα 3,25 ευρώ ανά διέλευση.