Η τάση των plant-based προϊόντων κερδίζει συνεχώς έδαφος διεθνώς και στην Ελλάδα, καθώς ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται σε φυτικές διατροφικές επιλογές. Αυτά τα προϊόντα, που βασίζονται σε φυτικά συστατικά και συχνά αντικαθιστούν τα ζωικά, απευθύνονται σε καταναλωτές που επιδιώκουν πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες, υποστηρίζουν την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, ή ακολουθούν συγκεκριμένες διατροφές, όπως η vegan. Στην ελληνική αγορά, η ανάπτυξη των plant-based προϊόντων είναι έντονη, με αυξημένες επιλογές σε ροφήματα, εναλλακτικά κρέατα, γαλακτοκομικά φυτικής προέλευσης και σνακ.
Τα μίνι μάρκετ έχουν μια εξαιρετική ευκαιρία να εκμεταλλευτούν αυτήν την τάση, καθώς μπορούν να εντάξουν στη γκάμα τους plant-based κωδικούς, προσελκύοντας νέους πελάτες και αυξάνοντας τις πωλήσεις τους. Αρχικά, η προσθήκη φυτικών προϊόντων σε βασικές κατηγορίες όπως ροφήματα, γιαούρτια και σνακ θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες των καταναλωτών που αναζητούν άμεσα διαθέσιμες, υγιεινές εναλλακτικές. Έτσι, τα μίνι μάρκετ μπορούν να διαφοροποιηθούν από τα παραδοσιακά καταστήματα, προσελκύοντας κοινό με ειδικές διατροφικές προτιμήσεις που πιθανώς θα τα επισκεφθεί συχνά για αυτά τα προϊόντα.
Επιπλέον, τα μίνι μάρκετ θα μπορούσαν να προωθήσουν τα plant-based προϊόντα μέσω επιλεγμένων προσφορών και διαφημιστικών υλικών, ώστε να ενημερώσουν τους καταναλωτές για την ποικιλία των διαθέσιμων προϊόντων. Παράλληλα, θα ήταν ωφέλιμο να τοποθετήσουν τα προϊόντα αυτά σε εμφανή σημεία ή και να δημιουργήσουν ειδικές γωνιές για “φυτικές επιλογές,” προσελκύοντας καταναλωτές που αναζητούν υγιεινές λύσεις.