Τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα έχουν παρουσιάσει συνεχή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με την 28η έκδοση του «Πανοράματος των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ» από τη BOUSSIAS Editors. Παρά την αύξηση των πωλήσεων, η κερδοφορία παραμένει περιορισμένη λόγω αυξημένων εξόδων. Τα δεδομένα του 2023, από 35 μεγάλες εταιρείες (εκτός της Lidl Ελλάς), δείχνουν συνολικές πωλήσεις 12,24 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 10,12% από το 2022, σημειώνοντας έβδομη συνεχόμενη χρονιά ανάπτυξης.
Οι Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ) κατέγραψαν τις υψηλότερες πωλήσεις (5,16 δισ. ευρώ), ενώ σημαντική ανάπτυξη παρουσίασε η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός (+41,38%). Οι δέκα κορυφαίοι όμιλοι είχαν κέρδη 193,73 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 34,2% από το 2022, αλλά χαμηλότερα από το 2021. Το συνολικό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε στο 1,80% από 1,50% πέρυσι.
Η αύξηση πωλήσεων συνοδεύτηκε από μικρότερη αύξηση υποχρεώσεων προς προμηθευτές, βελτιώνοντας τη ρευστότητα του κλάδου. Οι δείκτες γενικής και άμεσης ρευστότητας αυξήθηκαν, αγγίζοντας τα 67,35% και 32,21% αντίστοιχα, υποδεικνύοντας σταθερή οικονομική υγεία.