Ταμειακές μηχανές

Με τη δημοσίευση της απόφασης Α.1060/2025 του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, τίθενται σε ισχύ σημαντικές βελτιώσεις στη διαδικασία διακοπής εργασιών για επαγγελματίες και επιχειρήσεις. Η διαδικασία, που εφαρμόζεται ψηφιακά από τον Νοέμβριο του 2024, απλοποιείται και επιταχύνεται μέσω αυτοματοποιημένων επαληθεύσεων. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί πάνω από 36.000 αιτήματα διακοπής εργασιών, εκ των οποίων τα περίπου 34.000 πλήρως αυτοματοποιημένα.

Οι βασικές βελτιώσεις περιλαμβάνουν την άμεση διακοπή εργασιών υπό προϋποθέσεις, ακόμη και σε περιπτώσεις κατοχής επαγγελματικών οχημάτων ή ταμειακών μηχανών και σε περιπτώσεις μη ουσιωδών διαφορών στα στοιχεία προμηθευτών. Επίσης, αποσυνδέεται η ημερομηνία αυτοπαράδοσης οχημάτων και το πιστωτικό υπόλοιπο ΦΠΑ από την ολοκλήρωση της διακοπής. Παράλληλα, διευρύνονται οι περιπτώσεις που μπορούν να εξυπηρετηθούν ψηφιακά, με πιθανή περαιτέρω επαλήθευση από τις φορολογικές υπηρεσίες.

Οι νέες λειτουργικότητες θα είναι διαθέσιμες από 1η Ιουλίου 2025 μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE (myaade.gov.gr). Μέχρι τότε, οι φορολογούμενοι που δεν μπορούν να ολοκληρώσουν αίτημα διακοπής μέσω της υπάρχουσας εφαρμογής μπορούν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή «Τα Αιτήματά μου». Επιπλέον, για αιτήματα που θα υποβληθούν από την έναρξη ισχύος της απόφασης έως την 1η Σεπτεμβρίου 2025 και πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, δεν θα επιβάλλεται πρόστιμο εκπρόθεσμης υποβολής.

Η νέα διαδικασία και η αναβάθμιση της εφαρμογής αναμένεται να εξυπηρετήσουν πάνω από 15.000 νέα αιτήματα πολιτών και επιχειρήσεων, βελτιώνοντας ουσιαστικά την εμπειρία και την ταχύτητα εξυπηρέτησης.