Αρκετές αλλαγές παρατηρούνται στη συμπεριφορά του αγοραστικού κοινού το τελευταίο διάστημα, καθώς οι ραγδαίες ανατιμήσεις και η ενεργειακή κρίση έχουν συρρικνώσει αισθητά το εισόδημα των νοικοκυριών.
Αυτό που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι ότι τα καταστήματα που παρουσιάζουν ανάπτυξη είναι αφενός τα πολύ μεγάλα καταστήματα και αφετέρου τα καταστήματα ευκολίας. Συγκεκριμένα, τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI για τον περασμένο Ιανουάριο, για την αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου, δείχνουν ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα υπερμάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ.), αφού σε αυτά καταγράφεται η μεγαλύτερη αύξηση τζίρου τον πρώτο μήνα του έτους (11%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται σε 15,1%.
Στα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.) καταγράφεται αύξηση τζίρου 10,5% με το μερίδιό τους να βρίσκεται στο 13,9%. Κατά 6,4% αυξήθηκε ο τζίρος στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,4%. Αύξηση, 5% καταγράφηκε στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 37,6% του συνολικού τζίρου.