Οι τιμές στα βασικά αγαθά έχουν εκτοξευθεί το τελευταίο διάστημα, με αποτέλεσμα οι τζίροι των σούπερ μάρκετ να εμφανίζονται ενισχυμένοι. Οι καταναλωτές, ωστόσο, έχουν αλλάξει πολλές από τις αγοραστικές τους συνήθειες και, σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, φαίνεται να στρέφονται για τα ψώνια τους σε μικρότερα καταστήματα πώλησης τροφίμων, τα οποία συνήθως βρίσκονται κοντά στη γειτονιά τους.
Τα μικρά σούπερ μάρκετ, μέχρι 400 τετραγωνικά, και τα μίνι μάρκετ αποτελούν βασική επιλογή πλέον για το καταναλωτικό κοινό, αφού η ραγδαία αύξηση στην τιμή της βενζίνης, έχει περιορίσει τις μετακινήσεις προς τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, που συνήθως βρίσκονται σε πιο κεντρικά σημεία. παρά το γεγονός ότι η επισκεψιμότητα στα μίνι μάρκετ έχει αυξηθεί, οι πελάτες πραγματοποιούν περιορισμένες αγορές, αναζητούν το φθηνότερο προϊόν και δύσκολα ξεφεύγουν από τη λίστα με τα αναγκαία.