Η αυξημένη ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά που παρατηρείται εν μέσω πανδημίας έχει ευνοήσει, εκτός από τα σούπερ μάρκετ που ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων από την αρχή του έτους σταθεροποιείται στο 9%, και τα καταστήματα μικρής λιανικής, όπως δείχνουν τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI.
Συγκεκριμένα, εξετάζοντας τη διασπορά της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος, τα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 17,7%, τα μεσαία (2.500 έως 1.000 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 2,7%, τα μικρότερα (1.000 τ.μ έως 400 τ.μ.) αύξηση 1,8% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) αύξηση πωλήσεων 2,6%.
Την εβδομάδα που έληξε στις 25 Οκτωβρίου σημειώθηκε αύξηση τζίρου 4,2% στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, αγγίζοντας τα 119,99 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (αυτή που τελείωσε στις 27/10) που ήταν 115,1 εκατ. ευρώ. Η ανάπτυξη της αγοράς τη συγκεκριμένη εβδομάδα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά της Αττικής, που ελέγχει μερίδιο 53,3% και η οποία «έτρεξε» με ρυθμό 5%.
Την εβδομάδα του έληξε στις 25 Οκτωβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 2%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (9,4% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 1,6%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 19,7%).
Παρατηρώντας την κατανάλωση στα σημεία πώλησης, διαπιστώνεται ότι η Αττική, με μερίδιο 53,3% σημείωσε αύξηση πωλήσεων 5%, τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης με μερίδιο 11% εμφάνισαν ανάπτυξη 19,1%, ενώ της Κεντρικής Ελλάδας με μερίδιο 12,9% εμφάνισαν μείωση πωλήσεων 2,6%. Η Βόρεια Ελλάδα με μερίδιο 8,8% παρουσίασε μείωση πωλήσεων 1,5%, η Πελοπόννησος με μερίδιο 7,6% ανάπτυξη 1,7% και η Κρήτη με μερίδιο 6,4% εμφάνισε ανάπτυξη 1,8%.