Ανοδικά κινήθηκε η αγορά των αλλαντικών το 2017, καταγράφοντας αύξηση 6,9% στις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας IRI.
Συγκεκριμένα, το πρώτο εννιάμηνο του έτους σημειώθηκε αύξηση 2,1% σε αξία πωλήσεων και 6,9% σε όγκο, με θετικούς παραμέτρους να αποτελούν, η στροφή των καταναλωτών σε νέους premium κωδικούς, αλλά και η σταδιακή επαναφορά της λειτουργίας του δικτύου Μαρινόπουλου, μετά την εξαγορά από το Σκλαβενίτη.
Ωστόσο, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εξακολούθησαν να εμφανίζουν απώλειες, με την κατηγορία να υποχωρεί κατά 3,3% σε αξία και 2,2% σε όγκο, καθώς τα εκτεταμένα προγράμματα προσφορών στα επώνυμα προϊόντα προσελκύουν αρκετούς καταναλωτές. Πάντως, οι πιέσεις που παρατηρήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια στην αξία πωλήσεων οφείλονται και:
α) στα έντονα προγράμματα προσφορών που εφαρμόζουν οι βιομηχανίες προκειμένου να συγκρατήσουν την πτώση της ζήτησης, πολιτική που υπαγορεύεται από το άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον του κλάδου, με αρνητικές ωστόσο συνέπειες στα περιθώρια κέρδους,
β) στη στροφή των καταναλωτών σε προϊόντα που βρίσκονται υπό προσφορά. Έτσι, το 2017 η μέση τιμή πώλησης των αλλαντικών στην εγχώρια αγορά εξακολούθησε να πιέζεται.
Βασική πτυχή του ανταγωνισμού –εκτός από τον «πόλεμο τιμών»- εξακολουθεί να αποτελεί η ανάπτυξη premium καινοτόμων κωδικών με γνώμονα το δίπτυχο «ποιότητα-τιμή», ώστε να καλύπτονται πιο άμεσα οι μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες και η στροφή σε πιο υγιεινά πρότυπα διατροφής. Πλέον, στα ράφια των super market διατίθενται προϊόντα όπως: αλλαντικά χωρίς γλουτένη, με μειωμένο αλάτι, με φρέσκο κρέας, με παραδοσιακές τεχνικές παραγωγής κ.ά.
Αναφορικά με την ανάπτυξη εξωστρέφειας, οι μεγάλες αλλαντοβιομηχανίες προσπαθούν:
α) να αυξήσουν τις εξαγωγές τους και
β) να παραχωρήσουν προς ενοικίαση τις πατέντες τους σε ξένες βιομηχανίες (δικαιώματα εκμετάλλευσης – royalties). Η δραστηριότητα στο εξωτερικό επέτρεψε στις ελληνικές επιχειρήσεις να απεμπλακούν από τη ρηχότητα της εγχώριας αγοράς, αντισταθμίζοντας έτσι τις εσωτερικές απώλειες και τροφοδοτώντας την ανάπτυξή τους.
Δείτε περισσότερα εδώ