Αύξηση 39% στους καταναλωτές των προϊόντων χωρίς λακτόζη.
Ανάπτυξη με ταχείς ρυθμούς αναμένεται να σημειώσει η αγορά των προϊόντων χωρίς γλουτένη και λακτόζη, καθώς τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι ένα σημαντικό μέρος του καταναλωτικού κοινού, συμπεριλαμβανομένων και των πελατών της μικρής λιανικής, προτιμά τα συγκεκριμένα τρόφιμα.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2016 παρατηρείται στο ποσοστό των Ελλήνων (39%) που αναφέρουν ότι οι ίδιοι είτε κάποιος άλλος στο νοικοκυριό έχει κάποια ευαισθησία, αλλεργία ή δυσανεξία σε ένα ή και περισσότερα συστατικά τροφών. Λακτόζη και γλουτένη είναι τα συστατικά εκείνα που αναφέρονται συχνότερα ότι δημιουργούν δυσανεξία και κάποια ευαισθησία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, η ετικέτα “χωρίς” να κερδίζει έδαφος, ακολουθώντας ανάπτυξη παράλληλη με εκείνη των βιολογικών προϊόντων.
Η έρευνα κάλυψε επιπλέον διατροφικά θέματα που απασχολούν τους Έλληνες καταναλωτές και μέσα από αυτά προκύπτει ότι 6 στους 10 Έλληνες ακολουθούν κάποια συγκεκριμένη δίαιτα, με το εν λόγω ποσοστό να έχει αυξηθεί, σε σχέση με το 2016, κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες. Στα προϊόντα χωρίς γλουτένη, βασικοί τομείς ανάπτυξης για τη συγκεκριμένη κατηγορία τροφίμων κατά τα τελευταία χρόνια ήταν τα αρτοσκευάσματα, τα δημητριακά και τα σνακ. Όμως, πλέον, κι άλλες κατηγορίες, όπως τα αλλαντικά ή ακόμη και τα ροφήματα έχουν στραφεί προς αυτή την κατεύθυνση.
Αναφορικά με τα κανάλια αγοράς, το οργανωμένο λιανεμπόριο διατηρεί δεσπόζουσα θέση (72%) όταν πρόκειται για αγορά βιολογικών προϊόντων και ιδιαίτερα στην κατηγορία των δημητριακών. Φαίνεται όμως ότι τα εξειδικευμένα καταστήματα επίσης καταλαμβάνουν μια αρκετά σημαντική θέση (44%) όταν πρόκειται για την επιλογή βιολογικών προϊόντων.