Παρά το γεγονός ότι η ατζέντα της νέας κυβέρνησης περιλαμβάνει μέτρα καταπολέμησης της ακρίβειας, όπως η επέκταση του market pass και το “καλάθι του νοικοκυριού”, νέες αυξήσεις αναμένονται στην ελληνική αγορά, σύμφωνα με ρεπορτάζ τηλεοπτικού σταθμού.
Πιο συγκεκριμένα, ανατιμήσεις “φωτιά” έρχονται τον Ιούλιο σε προϊόντα όπως η γραβιέρα, το ελαιόλαδο, τα γαλακτοκομικά, τα απορρυπαντικά και οι μαρμελάδες, σε μια περίοδο που οι καταναλωτές εμφανίζονται όλο και πιο συγκρατημένοι κατά τις επισκέψεις τους σε σούπερ και μίνι μάρκετ.
Υπενθυμίζεται ότι ο πληθωρισμός στην Ελλάδα υποχώρησε στο 2,7% τον Ιούνιο, από 4,1% το Μαΐο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Eurostat, ενώ στην Ευρωζώνη διαμορφώθηκε στο 5,5%, έναντι 6,1% τον Μάιο. Τον Ιούνιο του 2022 ο πληθωρισμός είχε φθάσει και το 11,6%. Ωστόσο, με βάση τις κύριες συνιστώσες του πληθωρισμού στη ζώνη του ευρώ, τρόφιμα, αλκοόλ και καπνός καταγράφουν τις υψηλότερες ανατιμήσεις τον Ιούνιο (11,7%, έναντι 12,5% τον Μάιο), ακολουθούμενες από τα μη ενεργειακά βιομηχανικά αγαθά (5,5%, σε σύγκριση με 5,8% τον Μάιο), υπηρεσίες (5,4%, έναντι 5,0% τον Μάιο) και ενέργεια (-5,6%, σε σύγκριση με -1,8% τον Μάιο).