Εν μέσω πανδημίας αυξήθηκε σημαντικά η παρασκευή γευμάτων και γλυκών στο σπίτι, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αγοράζουν περισσότερες πρώτες ύλες, όπως π.χ ζάχαρη ή αλεύρι, από τα σούπερ και μίνι μάρκετ.
Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται και από τα πρόσφατα στοιχεία της αγοράς για το 2020 με σημαντικές διαφοροποιήσεις να καταγράφονται στην αύξηση της ετήσια δαπάνης τροφίμων ανάμεσα στους διαφορετικούς τύπου νοικοκυριών. Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται κυρίως στα νοικοκυριά με 1 παιδί έως 16 ετών, στα ζευγάρια με 1 παιδί κατά 11,82% και στις μονογονεϊκές οικογένειες με 1 παιδί κατά 7,78%, καθώς και στα νοικοκυριά με 1 άτομο έως 65 ετών κατά 7%.
Όσον αφορά τις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων, παρουσιάζονται, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, μεταβολές στην ετήσια κατά κεφαλήν δαπάνη σε 32 επιλεγμένες κατηγορίες τροφίμων. Στις περισσότερες περιπτώσεις (27) καταγράφεται αύξηση με εντονότερες αυτές στα ποτά. Μείωση καταγράφεται σε μόλις 5 κατηγορίες κυρίως τις κατηγορίες κρεάτων (με εξαίρεση το χοιρινό) και στο γάλα. Πρακτικά επιβεβαιώνεται η αύξηση στην μαγειρική κατά την περίοδο των lockdown η οποία οδήγησε σε αύξηση της δαπάνης των νοικοκυριών για πρώτες ύλες για τα γεύματα της. Είναι σαφής η επίδραση της κλειστής εστίασης σε αυτές τις τάσεις, καθώς ειδικά στην περίπτωση των αλκοολούχων ποτών η κατανάλωση εκτός σπιτιού αντικαταστάθηκε από κατανάλωση εντός σπιτιού.