Αλλαγές στη

Αλλαγές στη “σκακιέρα” του λιανεμπορίου φέρνει το 2020.

Χρονιά ανακατατάξεων προβλέπεται να αποτελέσει το 2020 για το εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων, καθώς μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού θα πραγματοποιήσουν θεαματική είσοδο στην αγορά, αυξάνοντας τον ήδη υψηλό ανταγωνισμό.

Πιο αναλυτικά, μέσα στο 2020 η βρετανική αλυσίδα Costa Coffee, που το 2019, πέρασε στα “χέρια” της Coca-Cola για 4,9 δισ. δολάρια, ετοιμάζεται να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα και να δημιουργήσει ένα δίκτυο καταστημάτων. Η Coca-Cola Company απέκτησε την Costa Coffee τον Ιανουάριο του 2019 και έχει επιταχύνει την ανάπτυξή της, με έμφαση σε προϊόντα που διατίθενται σε αυτόματους πωλητές (vending) ή είναι έτοιμα προς κατανάλωση (ready-to-drink). Πρόκειται για μια από της μεγαλύτερες εταιρείες καφέ στο Ηνωμένο Βασίλειο, με ισχυρή παρουσία σε Ευρώπη, Ασία, Μέση Ανατολή και Αφρική.

Παράλληλα, στην Ελλάδα έρχεται και το σούπερ μάρκετ των “φτωχών”, καθώς η βρετανική αλυσίδα χαμηλού κόστους «Poundland» σκοπεύει να επεκταθεί στη χώρα μας. Η εταιρεία, σύμφωνα με τους Financial Times, ετοιμάζεται να ανοίξει συνολικά 300 καταστήματα σε χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, ανάμεσα στις οποίες βρίσκεται και η Ελλάδα.

Ταυτόχρονα, οι εγχώριες αλυσίδες σούπερ μάρκετ πραγματοποιούν αλλαγές, προκειμένου να κερδίσουν το στοίχημα της αγοράς, προσελκύοντας στα καταστήματά τους τη νέα γενιά. «Η νέα γενιά καταναλωτών αναζητά αλήθειες, δεν αγοράζει προϊόντα αλλά εμπειρίες», δήλωσε ο πρόεδρος της Lidl Hellas, Ιάκωβος Ανδρεανίδης. Εναλλακτικά τρόφιμα, όπως βιολογικά, vegan επιλογές, σνακ, έτοιμα γεύματα και νέες τεχνολογίες αποτελούν το μέλλον για τα σούπερ μάρκετ στη χώρα. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, ο κύκλος συγκέντρωσης δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί και δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο εξελίξεων το επόμενο διάστημα. Πιθανό σενάριο είναι να μείνουν τέσσερις με πέντε μεγάλοι παίκτες, οι οποίοι θα ελέγξουν την πλειονότητα του κλάδου καθώς οι μικρότερες αλυσίδες θα αναζητήσουν συμμαχίες με μεγαλύτερα σχήματα.