Αλλαντικά χαμηλών λιπαρών ψωνίζουν οι μητέρες

Τα αλλαντικά αποτελούν μια προϊοντική επιλογή, που βρίσκει τη θέση της στα περισσότερα ελληνικά ψυγεία και στα καταστήματα της μικρής λιανικής. Παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο κλάδος την τελευταία δεκαετία, οι εταιρείες αλλαντικών φαίνεται να κερδίζουν έδαφος, πραγματοποιώντας “στροφή” σε καινοτόμους κωδικούς για κάθε γούστο και ηλικιακή ομάδα.

Στην Ελλάδα τα τρία πιο ευρέως καταναλισκόμενα προϊόντα κρέατος θερμικής επεξεργασίας που τα νοικοκυριά ανέφεραν ότι αγοράζουν και καταναλώνουν είναι η καπνιστή γαλοπούλα, η βραστή γαλοπούλα και η πάριζα κατά αύξουσα σειρά. Ακολουθούν τα λουκάνικα διαφόρων ειδών και μικρότερα ποσοστά καταλαμβάνουν τα  σαλάμια και το μπέικον. Επίσης, τα τελευταία χρόνια κυκλοφορούν νέα προϊόντα χαμηλότερης περιεκτικότητας σε λιπαρά και λιγότερο αλάτι, ζωικό λίπος και συντηρητικά, τα οποία συνάδουν με πιο υγιεινή διατροφή. Η ηλικία και το φύλο φαίνεται να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην τελική επιλογή του προϊόντος από το ράφι των σούπερ μάρκετ και της μικρής λιανικής.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, το 33% του συνολικού όγκου των πωλήσεων αλλαντικών αφορά τα κάθε είδους προϊόντα γαλοπούλας, το 23% αφορά πάριζες και το 18% λουκάνικα όλων των ειδών. Επομένως, το 56% του συνολικού όγκου των πωλήσεων της κατηγορίας αφορά τη γαλοπούλα και την πάριζα. Πρόκειται για τάσεις που διαμορφώνει ο αγοραστής που ψωνίζει για όλα τα μέλη του νοικοκυριού, καθώς οι μητέρες προτιμούν τα αλλαντικά χαμηλών λιπαρών για όλη την οικογένεια και τα παριζάκια και τις πάριζες για τα τοστ των παιδιών. Οι άνδρες εμφανίζονται πιο παραδοσιακοί στις επιλογές τους, με υψηλά στις προτιμήσεις να εμφανίζονται το bacon και τα λουκάνικα, αλλαντικά που εμφανίζονται σταδιακά και σε μορφή σνακ.