Κάθε καλοκαίρι, οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής “ποντάρουν” πολλά στην κατηγορία των παγωτών, καθώς οι αυξημένες μετακινήσεις, οι τουριστικές ροές και οι υψηλές θερμοκρασίες ευνοούν τις πωλήσεις ανάλογων προϊόντων.
Αναλυτικά, τα παγωτά το καλοκαίρι είναι ζωτικής σημασίας προϊόν στην προσέλκυση πελατών, με την κίνηση στα εν λόγω μαγαζιά να αυξάνεται κατακόρυφα σε αυτό το διάστημα και με παράλληλα οφέλη από τις πωλήσεις των υπολοίπων προϊόντων. Επίσης, σε καταστήματα που βρίσκονται κοντά σε πλατείες και σχολεία, ο τζίρος από τα παγωτά μπορεί να είναι τόσο μεγάλος, ώστε να προσφέρει κι ένα ιδιαίτερα σημαντικό έσοδο, ικανό να αντισταθμίσει άλλες «απώλειες» από προϊόντα του χειμώνα.
Όπως όλα δείχνουν όμως, η κατηγορία του παγωτού το τελευταίο διάστημα έχει αλλάξει αισθητά, αφού νέες τάσεις έρχονται να ανατρέψουν την εικόνα στα ψυγεία. Οι κωδικοί που κυριαρχούν πλέον στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι τα προϊόντα χαμηλών θερμίδων, αφού ένα μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού επιθυμεί να περιορίσει τα λιπαρά στη διατροφή του. Παράλληλα, η ανοδική τάση των super foods που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια φαίνεται να επηρέασε και τα παγωτά. Ξηροί καρποί, αρωματικά φυτά, βανίλια, γκότζι μπέρι και εξωτικά φρούτα, έχουν ξεκινήσει εδώ και καιρό να χρησιμοποιούνται από τις βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται και στην εγχώρια αγορά. Οι vegan επίσης έχουν φέρει αλλαγές στην κατηγορία, καθώς πλέον στα ψυγεία υπάρχουν αρκετοί κωδικοί χωρίς ζωικές πρώτες ύλες και χωρίς λακτόζη, που δεν καταναλώνονται απαραίτητα μόνο από αυτούς που ταλαιπωρούνται από δυσανεξία.