Αλλάζουν στέγη οι εφορίες το 2020.
Συγχωνεύσεις εφοριών προγραμματίζονται από τις αρχές του επόμενου χρόνου από την ΑΑΔΕ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η οποία βρίσκεται προς αναζήτηση των κατάλληλων για τη στέγασή τους κτιρίων.
Αυτή τη στιγμή στη Φορολογική Διοίκηση υπάγονται συνολικά 113 ΔΟΥ, ενώ μετά την υλοποίηση του σχεδίου αναδιάρθρωσης, οι ΔΟΥ θα είναι 106.
Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, οι παράγοντες οι οποίοι συνεκτιμήθηκαν για την ορθολογικότερη αναδιάρθρωση των ΔΟΥ είναι οι ακόλουθοι:
- Η ποιοτικότερη εξυπηρέτηση των φορολογούμενων, λαμβάνοντας υπόψη, μεταξύ άλλων τις ποσοτικά και ποιοτικά μεγαλύτερες ανάγκες των επιτηδευματιών (Φυσικών- Νομικών Προσώπων), καθώς και των ειδικών κατηγοριών (αγρότες).
- Η ανάγκη δημιουργίας περιφερειακών μονάδων (ΔΟΥ Α΄ Τάξης) που θα παρέχουν πλήρες εύρος υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.
- Η διαρκής ηλεκτρονικοποίηση πληθώρας συναλλαγών και διαδικασιών των ΔΟΥ, η οποία επιτρέπει την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων, χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας τους στις ΔΟΥ.
- Οι επιχειρησιακές δυνατότητες των ΔΟΥ (εμπειρία, τεχνογνωσία, τεχνικός εξοπλισμός).
- Το οξύτατο πρόβλημα των κτιριακών υποδομών, στο οποίο συγκαταλέγεται τόσο το κόστος στέγασης όσο και η επάρκεια και η παλαιότητα των εγκαταστάσεων.
- Η αξιοποίηση κατά προτεραιότητα κτιρίων που ανήκουν ή βρίσκονται στη διάθεση του Δημοσίου.
- Η ορθολογικότερη κατανομή των ανθρώπινων πόρων. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι από τον παραπάνω κύκλο αναδιάρθρωσης των ΔΟΥ, υπολογίζεται ότι θα εξοικονομηθούν 37 άτομα προσωπικό, τα οποία αφού εξεταστούν οι προτιμήσεις τους, το προφίλ τους αλλά και οι υπηρεσιακές ανάγκες, θα τοποθετηθούν σε άλλες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ.
- Η ανάγκη μακροπρόθεσμου σχεδιασμού για την οργάνωση των φορολογικών υπηρεσιών με γνώμονα τη σύγχρονη ΔΟΥ της επόμενης δεκαετίας.