Έτσι επιλέγουν snacks οι καταναλωτές
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της αγοράς, αξίζει να σημειωθεί ότι η κατανάλωση ενός snack δεν αποτελεί απλώς ένα γεύμα, αλλά είναι βασικός τρόπος για τους σύγχρονους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να συνδεθούν με την τοπική κουλτούρα τους και να μοιραστούν την αίσθηση της ταυτότητάς τους με τις τοπικές κοινωνίες στις οποίες ανήκουν και με τις οικογένειές τους. Μάλιστα, ένα ποσοστό της τάξεως του 71% φαίνεται να πιστεύει ότι τα snacks είναι ένας τρόπος για να θυμηθούν το σπίτι τους, γι’ αυτό 7 στους 10 ενήλικες προσπαθούν να μοιράζονται τα αγαπημένα snacks της παιδικής τους ηλικίας με άλλους (70%).
Παράλληλα, σε όλο τον κόσμο, περισσότεροι από 8 στους 10 γονείς χρησιμοποιούν έναν κοινό χρόνο απόλαυσης ενός snack ως έναν μικρό τρόπο σύνδεσης με τα παιδιά τους (82%), με το 76% των γονέων να «μεταφέρουν» στα παιδιά τους πρακτικές που ακολουθούν στην κατανάλωση των snacks. Η επιλογή προϊόντων από τα ράφια των σούπερ μάρκετ και των καταστημάτων μικρής λιανικής γίνεται πλέον με μεγαλύτερη προσοχή, καθώς πάνω από 3 στους 4 γονείς (78%) λένε πως τα snacks που επιλέγουν για τα παιδιά τους αντανακλούν ποιοι είναι οι ίδιοι ως γονείς.
«Βασιλιάς» της κατηγορίας η μικρή λιανική
Η αγορά των snacks, επομένως, παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή των σύγχρονων ανθρώπων, γεγονός που αποδεικνύεται από τη μεγάλη ζήτηση αντίστοιχων προϊόντων στα μίνι μάρκετ και γενικότερα το κανάλι της μικρής λιανικής. Τα καταστήματα της μικρής λιανικής, είτε πρόκειται για μίνι μάρκετ είτε για περίπτερα και καταστήματα ψιλικών, αποτελούν το βασικό κανάλι πώλησης των συγκεκριμένων προϊόντων, προσφέροντας στους καταναλωτές πολυάριθμες επιλογές αλμυρών snacks και γευμάτων ευκολίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, το ποσοστό των πωλήσεων στα snacks, που αφορά τα μίνι μάρκετ, τα ψιλικατζίδικα και τα περίπτερα, ανέρχεται σε πολλές περιπτώσεις στο 60% επί του συνόλου της αγοράς.
Πρόκειται, μάλιστα, για προϊόντα σε πολύ μεγάλη γκάμα που δίνουν τη δυνατότητα διαφοροποίησης στο ράφι κάθε καταστήματος, με πολλές επιλογές που μπορούν να ενισχύσουν τον τζίρο της επιχείρησης. Ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής είναι σήμερα σε θέση να επιλέξει να τοποθετήσει στο κατάστημά του προϊόντα που προσφέρουν ακόμη και κέρδος της τάξης του 50-60%. Την ίδια στιγμή, τα snacks παρουσιάζουν αύξηση των πωλήσεών τους και στα σούπερ μάρκετ, με τις μεγάλες αλυσίδες να επενδύουν στη συγκεκριμένη κατηγορία. Σε πολλά καταστήματα έχουν τοποθετηθεί ακόμα και ξεχωριστά ράφια σε κεντρικά σημεία, για να είναι πιο εύκολη η προσέλκυση των καταναλωτών και άρα οι αγορές τους.
Σε snacks επενδύουν και τα σούπερ μάρκετ
Άνοδο της τάξεως του 3,1% στις πωλήσεις και του 2,8% στον όγκο, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σημείωσε ο κλάδος των σούπερ μάρκετ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019, με την κατηγορία των snacks να σημειώνει αύξηση 6,6 % σε αξία πωλήσεων και 7,8% σε όγκο. Οι μεγάλες αλυσίδες φαίνεται να επενδύουν ιδιαιτέρως στη συγκεκριμένη κατηγορία, τοποθετώντας στα ράφια των καταστημάτων τους όλο και περισσότερους κωδικούς. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αποτελεί η πρόσφατη κίνηση της εταιρείας ΑΒ Βασιλόπουλος, που επέκτεινε την γκάμα των προϊόντων της με 62 κωδικούς από νέα snacks, λανσάροντας τη σειρά AB Food Tours, δηλαδή αλμυρά και γλυκά snacks με γεύσεις από όλο τον κόσμο.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της αλυσίδας, πρόκειται για premium κωδικούς με ιδιαίτερες γεμίσεις, τραγανά γλυκά κι αλμυρά ποπ κορν, σπάνιους ξηρούς καρπούς με εξωτικές γεύσεις, αλμυρά και γλυκά μπισκότα, που διατίθενται στα ειδικά stands επιλεγμένων καταστημάτων. Την ίδια στιγμή, αυξάνονται σχεδόν σε όλα τα σούπερ μάρκετ οι διατροφικές επιλογές που προσφέρουν στους καταναλωτές ένα γρήγορο κι εύκολο γεύμα, που μπορεί να καταναλωθεί ακόμα και «εν κινήσει».