Αναψυκτικά: Ένας από τους πιο σημαντικούς κλάδους της εγχώριας οικονομίας,
προσπαθεί να επανακάμψει από την κρίση, μέσω της ανάπτυξης κάποιων ελληνικών επιχειρήσεων, αλλά και μια γενικότερης «στροφής» σε πιο υγιεινά προϊόντα, που αυξάνουν τις επιλογές για τα μίνι μάρκετ.
Της Ελένης Σαραντάκη
Ο κλάδος των αναψυκτικών «υπέφερε» περισσότερο από σχεδόν οποιονδήποτε άλλο στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της κρίσης, με τον τζίρο της αγοράς να μειώνεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια, καταγράφοντας μόνιμα πτωτικές τάσεις. Το περιορισμένο πορτοφόλι των Ελλήνων, σε συνδυασμό και με μία παγκόσμια τάση προς πιο υγιεινές επιλογές, επηρέασε σημαντικά την αγορά και στη χώρα μας, αλλάζοντας ουσιαστικά ολόκληρο τον «χάρτη» του κλάδου.
Την ώρα που η Coca-Cola, με ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα μέσω της 3Ε, διατηρούσε τις πωλήσεις της σε πολύ υψηλά επίπεδα, το ίδιο δεν συνέβαινε και με την Pepsico-Ήβη. Η ραγδαία πτώση στα οικονομικά της μεγέθη, οδήγησε σε αποεπένδυση στη χώρα μας, γεγονός που έσπευσαν να εκμεταλλευτούν μία σειρά από σημαντικές ελληνικές επιχειρήσεις όπως Λουξ, Έψα, Βίκος, Green Cola, αλλά και μικρότερες όπως ΒΑΠ, Αφοί Δινάκη με τα αναψυκτικά Φλώρινας, Γεράνι, Αφοί Κουρτίδη με το Νέκταρ και αρκετές ακόμη. Αυτές κατάφεραν να ενισχύσουν την παρουσία τους στην αγορά, παρουσιάζοντας νέες ιδέες και προϊόντα, που τους επέτρεψαν να αυξήσουν και τα μερίδιά τους.
Πρώτα «βήματα» προς την ανάκαμψη
Η ισχυροποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων του κλάδου, έδωσε και μια νέα ώθηση στην αγορά, η οποία μετά από συνεχόμενα αρνητικά αποτελέσματα, εμφάνισε το τελευταίο διάστημα, τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης. Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, από τις αρχές του 2017 και μέχρι τα μέσα Ιουλίου, ο κύκλος εργασιών της αγοράς μειώθηκε μόλις κατά 0,5% σε ετήσια βάση, ενώ ο όγκος κατέγραψε οριακή άνοδο κατά 0,3%.
Με βάση την πιο πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat δε, ο κύκλος εργασιών των 14 σημαντικότερων εταιρειών του κλάδου το 2016 σταθεροποιήθηκε στα 523 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας επίσης άνοδο 0,3%, ενώ τα συνολικά EBITDA αυξήθηκαν κατά 38%, στα 12,8 εκατ. ευρώ, και οι ζημιές προ φόρων περιορίστηκαν στα 9 εκατ. ευρώ, από 12,3 εκατ. ευρώ, έναν χρόνο νωρίτερα.
Παράλληλα, οι επιχειρήσεις αναψυκτικών της χώρας δείχνουν να έχουν εναρμονιστεί πια με την παγκόσμια τάση για πιο υγιεινές επιλογές, με μετατόπιση των καταναλωτικών προτιμήσεων σε πιο υγιεινά προϊόντα, όπως light αναψυκτικά με λιγότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη (ή και καθόλου ζάχαρη), κωδικούς με βάση το τσάι του βουνού, με αντιοξειδωτικά κ.ο.κ. Έχουν αρχίσει έτσι να επενδύουν στην ανάπτυξη «πράσινων», καινοτόμων προϊόντων, ανταποκρινόμενες στις νέες ανάγκες της εποχής, που μπορούν να επαναφέρουν και ολόκληρο τον κλάδο στην ανάπτυξη.
«Μαχαίρι» 10% στη ζάχαρη μέχρι το 2020
Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Αναψυκτικών (ΣΕΒΑ), ανακοίνωσε πρόσφατα ότι αναλαμβάνει εθελοντική δέσμευση για μείωση κατά 10% της ζάχαρης στα ανθρακούχα και μη ανθρακούχα αναψυκτικά (με περιεχόμενο φρούτου 0-24,9%), στο παγωμένο τσάι και στα προϊόντα έτοιμου καφέ, καθώς και σε αθλητικά και ενεργειακά ποτά των εταιρειών-μελών του μέχρι το 2020, με σημείο αναφοράς το 2015.
Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών σχετικά με την πρόσληψη ζάχαρης και στην πρόσκληση των κρατών-μελών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μια συντονισμένη προσέγγιση στην ανασύνθεση των προϊόντων τροφίμων, στην οποία περιλαμβάνεται και η μείωση της ζάχαρης. Ο κλάδος των αναψυκτικών στην Ευρώπη μάλιστα, έχει πετύχει μείωση κατά 12% της ζάχαρης στα ανθρακούχα και μη ανθρακούχα αναψυκτικά ήδη από την περίοδο 2000-2015, ενώ έχει δεσμευτεί και για περαιτέρω μείωση, επίσης κατά 10%
μέχρι το 2020.
Σύρετε για να διαβάσετε τη συνέχεια του άρθρου…
Χρυσούλα Μάκου
Νέος πρωταγωνιστής στη «μάχη» της αγοράς
Η ζάχαρη αποτελεί το νέο πρωταγωνιστή στη «μάχη» της εγχώριας αγοράς των αναψυκτικών, αφού η πλειοψηφία των εταιρειών έχει στραφεί προς αυτή την κατεύθυνση, με λανσάρισμα νέων «πράσινων» προϊόντων. Η Green Cola έχει καταφέρει να ηγείται του συγκεκριμένου τομέα στη χώρα μας, όμως πλέον και η Coca-Cola, διαθέτει τη δική της σειρά με στέβια, ενώ τόσο η Έψα, όσο και η Βίκος, αλλά και οι Αφοί Δινάκη με τα αναψυκτικά Φιόνα χωρίς ζάχαρη, παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις.
Τα αναψυκτικά των εταιρειών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, φέρουν στη συσκευασία τους το ειδικό ελληνικό σήμα που ανταπο–κρίνεται στο τρίπτυχο έδρα, παραγωγή και ιδιοκτησία στην Ελλάδα.
Την ίδια ώρα, η Λουξ έχει λανσάρει ήδη από το 2016 το brand «Λουξ Plus ‘n Light», με το οποίο εισήλθε δυναμικά στην αγορά των ολιγοθερμικών αναψυκτικών, με 0% ζάχαρη, 60% λιγότερες θερμίδες και μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, μόνο με φυσικά γλυκαντικά. Όσον αφορά το σύνολο της αγοράς, και με βάση τα στοιχεία της Infobank Hellastat, η Coca-Cola καταλαμβάνει την πρώτη θέση με 67,3%, ενώ στη δεύτερη θέση έχει περάσει πλέον η Λουξ με ποσοστό κοντά στο 10%, ξεπερνώντας την Pepsico-Ήβη, που έπεσε στην τρίτη θέση. Σημαντικά μερίδια έχουν όμως πλέον και brand όπως η Έψα και το Γεράνι, αλλά και η Φιόνα, το Νέκταρ, η ΒΑΠ, η Φήμη, τα αναψυκτικά Ζαργιανάκη στην Κρήτη κ.ά
Ελληνική ανάπτυξη με επένδυση στην καινοτομία
Δίνοντας έμφαση στην εξωστρέφεια, στην καινοτομία, στη διατήρηση της παράδοσης και επενδύοντας στην ποιότητα, οι ελληνικές εταιρείες αναψυκτικών φαίνεται να έχουν κερδίσει τη «μάχη» με την κρίση, λανσάροντας διαρκώς νέα προϊόντα, κάνοντας μελλοντικά σχέδια επέκτασης, ανοίγματα στις αγορές του εξωτερικού και αφαιρώντας παράλληλα σημαντικά μερίδια από τις μεγάλες πολυεθνικές του κλάδου.
Παρά τη συρρίκνωση της αγοράς του ελληνικού αναψυκτικού τα προηγούμενα χρόνια, πλέον γίνεται λόγος για επάνοδο των ελληνικών προϊόντων με περισσότερες νέες επιχειρήσεις να εισέρχονται στον χώρο και παλαιές ετικέτες με ιστορία να ανανεώνουν την παρουσία τους αξιοποιώντας τη βαρύτητα της επωνυμίας τους. Βασικό παράγοντα για την ανάπτυξή τους εν μέσω κρίσης, αποτέλεσε η «στροφή» στην καινοτομία, με επενδύσεις προς αυτή την κατεύθυνση και λανσάρισμα νέων προϊόντων.
Η ανάγκη για διαφοροποίηση οδήγησε στη δημιουργία αναψυκτικών νέας σύνθεσης, με φρουκτόζη, σάκχαρα φρούτων, γλυκαντικά φυτικής προέλευσης τύπου στέβια και αισθητά μειωμένες θερμίδες (κατά 60%), που συνδυάζονται αρμονικά με την παραδοσιακή πορτοκαλάδα, λεμονάδα, το μανταρίνι, το λεμόνι, τη βυσσινάδα και την γκαζόζα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τα αναψυκτικά Λουξ Plus & Light, τα βιολογικά αναψυκτικά της ΕΨΑ, τα αναψυκτικά με φυσικό μεταλλικό νερό από τη Βίκος, τα αναψυκτικά Φιόνα, με το (φυσικώς ανθρακούχο) ξινό νερό Φλώρινας, το Νέκταρ με πράσινο τσάι και στέβια, αλλά και η Pure Cola, ένα αναψυκτικό τύπου cola με φυσικής προέλευσης εκχύλισμα από πράσινο τσάι, 0% ζάχαρη, 0% καφεΐνη και 0% συντηρητικά από την Green Cola Hellas.
Πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ
Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας επιτυχία των ελληνικών προϊόντων, αφορά ακριβώς αυτό το χαρακτηριστικό τους. Με τους καταναλωτές να δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στην προέλευση των προϊόντων και να επιβραβεύουν τις εταιρείες που επενδύουν στην Ελλάδα, δημιουργούν θέσεις εργασίας και συνεχίζουν να αναπτύσσουν τη δραστηριότητά τους παρά το μεγάλο ανταγωνισμό και την υψηλή φορολογία, οι ελληνικές εταιρείες αναψυκτικών τα τελευταία χρόνια ένωσαν τις δυνάμεις τους αξιοποιώντας την αξιοπιστία και τον αυθεντικό ελληνικό χαρακτήρα τους.
Το ενισχυμένο ενδιαφέρον του κοινού για προϊόντα εγχώριας παραγωγής και προέλευσης μάλιστα, αποτέλεσε και την ιδέα πάνω στην οποία βασίστηκε η δημιουργία της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, με πρωτοστατούσες τις εταιρείες Έψα, Λουξ, Βίκος και τα Αναψυκτικά Φλώρινας Δινάκη. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία ελληνικών παραγωγικών-μεταποιητικών επιχειρήσεων και της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ελέγχων & Πιστοποιήσεων EUROCERT AΕ, που έχει ως σκοπό να παρέχει αξιόπιστη πιστοποίηση της αυθεντικής ελληνικότητας των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα.
Σύρετε για να διαβάσετε τη συνέχεια του άρθρου…
Πηγή Σοφρώνη
«Σφραγίδα» ελληνικότητας
Τα αναψυκτικά των εταιρειών, που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, φέρουν στη συσκευασία τους το ειδικό σήμα που ανταποκρίνεται στο τρίπτυχο έδρα, παραγωγή και ιδιοκτησία στην Ελλάδα και πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως επιχειρηματική έδρα εντός επικράτειας, ελληνική ιδιοκτησία, απόλυτη εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας, υψηλή προστιθέμενη αξία που παράγουν στη χώρα, συνεργασία με ελληνικές επιχειρήσεις σε προμήθειες και υπηρεσίες, νόμιμη άδεια λειτουργίας και εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους απέναντι στο ελληνικό Δημόσιο.
Η ζάχαρη αποτελεί το νέο πρωταγωνιστή στη «μάχη» της εγχώριας αγοράς τωναναψυκτικών, αφού η πλειοψηφία των εταιρειών έχει στραφεί στο λανσάρισμα νέων «πράσινων» προϊόντων.
Διακρίσεις ποιότητας σε διεθνείς διαγωνισμούς
Οι ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου, όμως, επέδειξαν και μεγάλη έμφαση στην ανάδειξη της ποιότητας των προϊόντων τους, γεγονός που πιστοποιείται από τα πολυάριθμα βραβεία ποιότητας που έχουν αποσπάσει τα τελευταία χρόνια σε διεθνείς διαγωνισμούς, όπως τα World Food Innovation Awards. Επιδιώκοντας ενεργή παρουσία στο εξωτερικό, μικρές ελληνικές επιχειρήσεις έχουν διαγωνιστεί απέναντι σε μεγάλες εταιρείες, που πρωτοστατούν στον κλάδο, και κατόρθωσαν να διακριθούν για την ποιότητα των προϊόντων τους και τις καινοτομίες που προωθούν.
Ενδεικτικά αναφέρεται η βράβευση του αναψυκτικού bfresh Spitiko στην κατηγορία των καλύτερων χειροποίητων προϊόντων, τα αναψυκτικά Λουξ Plus ‘n Light, που επιλέχθηκαν στους φιναλίστ της κατηγορίας Best Soft Beverage στα Gulfood Innovation Awards του 2017, η Λεμονάδα «Βίκος» που απέσπασε την ανώτερη διάκριση τριών αστεριών από το International Taste & Quality Institute το 2015, αλλά και τα 5 χρυσά βραβεία που απέσπασε η εταιρεία Αφοί Κουρτίδη στα φετινά iTQi Superior Taste Awards 2018, από το Διεθνές Ινστιτούτο Γεύσης και Ποιότητας (iTQi), για την Πορτοκαλάδα, τη Λεμονάδα, αλλά και τη Μηλάδα Νέκταρ.
«Επίθεση» μέσω επικοινωνίας
Ένας ακόμη τομέας στον οποίο στόχευσαν οι ελληνικές επιχειρήσεις των αναψυκτικών, είναι και αυτός της επικοινωνίας. Χρησιμοποιώντας επιθετική πολιτική και διεκδικώντας την αύξηση του μεριδίου τους στην αγορά, οι ελληνικές εταιρείες έδωσαν έμφαση στην επικοινωνία των προϊόντων τους, αποκτώντας δυναμική παρουσία στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και κοινωνικής δικτύωσης, με ποικίλες διαφημιστικές καμπάνιες και προωθητικές πρακτικές.
Ενώ τα προηγούμενα χρόνια στους δέκτες των καταναλωτών πρωτοστατούσαν οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες του κλάδου με ακριβές διαφημιστικές καμπάνιες, οι εγχώριες βιομηχανίες πλέον έχουν ενεργή παρουσία στην τηλεόραση, στο ραδιόφωνο και στα έντυπα μέσα. Με χαρακτηριστικά σλόγκαν, όπως τα… «ΕΨΑρωσες» και «ΛΟΥΞαρω», προβαίνουν σε πλήθος προωθητικών ενεργειών, μεταξύ των οποίων και η παρουσία τους σε διαγωνισμούς, εκθέσεις και χορηγικά προγράμματα.
Στόχευση στην ανάδειξη της συσκευασίας
Αν και οι τηλεοπτικές διαφημίσεις αποτελούν τον δημοφιλέστερο τρόπο για τη βελτίωση της φήμης και της αναγνωρισιμότητας μιας μάρκας, η συσκευασία και η εντύπωση που προκαλεί στους καταναλωτές είναι υψίστης σημασίας για τις εταιρείες. Οι ελληνικές βιομηχανίες, αναγνωρίζοντας την επίδραση του marketing στη σύγχρονη αγορά, έχουν ριχτεί στη «μάχη» της συσκευασίας, επιδιώκοντας να ξεχωρίσουν στο ράφι και στα ψυγεία υιοθετώντας ξεχωριστή ταυτότητα.
Πολλές ετικέτες είτε νέες είτε παλαιότερες ανανεώνονται για να παραμείνουν στο μυαλό του κοινού στο οποίο απευθύνονται, ακολουθώντας τα trends. Νέες συσκευασίες χάρτινες, πλαστικές, γυάλινες, πιο φιλικές προς το περιβάλλον, με έξυπνο άνοιγμα για εύκολη χρήση, δίνουν αέρα ανανέωσης στα προϊόντα, ενώ διαπιστώνεται και μια τάση επανασχεδιασμού της ταυτότητας των αναψυκτικών με αναφορές στο ελληνικό design προηγούμενων δεκαετιών. Τα αναψυκτικά πλέον κυκλοφορούν σε μια ευρεία γκάμα συσκευασιών των 250ml, 330ml, 500ml και 1.5lt.
Σύρετε για να διαβάσετε τη συνέχεια του άρθρου…
Ιλιάνα Παπαθανασίου - Μαρία Δρόσου
Νέα και καινοτόμα προϊόντα «κατακλύζουν» την αγορά
Η αλλαγή των δεδομένων στην εγχώρια αγορά αναψυκτικών, οδήγησε και στο λανσάρισμα πλήθους νέων προϊόντων τα τελευταία χρόνια. Με έμφαση στην κατηγορία των πιο υγιεινών επιλογών, με λιγότερες θερμίδες και ζάχαρη, αλλά και με μια σειρά από άλλες καινοτομίες σε προϊόν και συσκευασία, καθώς και επαναλασαρίσματα, οι ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου προσπάθησαν και συνεχίζουν να «αγωνίζονται» για την αύξηση των μεριδίων τους στην αγορά. Ακολουθούν ενδεικτικά, κάποια από τα νέου τύπου προϊόντα στον τομέα των αναψυκτικών.
Γκαζόζα Green Mountain
Mε φυσικά αρώματα μοσχολέμονου, ελάχιστες θερμίδες, μηδενική περιεκτικότητα σε ζάχαρη γλυκαντικά από το φυτό στέβια, το αναψυκτικό GREEN MOUNTAIN από την Green Cola Hellas αποτελεί μια πιο μοντέρνα εκδοχή ενός παραδοσιακού αναψυκτικού, της γκαζόζας. Το προϊόν διατίθεται σε συσκευασίες κουτιού και φιάλης Pet των 330ml σε πολυσυσκευασίες των 6 ή 4 τεμαχίων αντίστοιχα.
Αναψυκτικά Φιόνα χωρίς ζάχαρη
Η σειρά αναψυκτικών Φιόνα συνδυάζει το φυσικό ανθρακούχο ξινό νερό Φλώρινας, ελληνικούς χυμούς φρούτων και λίγες θερμίδες. Κυκλοφορεί σε τέσσερις διαφορετικούς τύπους, πορτοκαλάδα, λεμονάδα, γκαζόζα και cola, ενώ η ζάχαρη έχει αντικατασταθεί από γλυκαντικές ύλες. Τα αναψυκτικά είναι διαθέσιμα σε συσκευασία του 1 λίτρου από την εταιρεία Δινάκη.
Σειρά Frut Up από την Αφοί Κουρτίδη
Η Frut Up είναι μια σειρά αναψυκτικών, που όπως τα αναψυκτικά Νέκταρ, παρασκευάζεται από ελληνικούς χυμούς, αλλά περιέχει μόνο γλυκαντικές ουσίες αντί για ζάχαρη. Τα αναψυκτικά της σειράς είναι διαθέσιμα σε τέσσερις διαφορετικούς τύπους, συγκεκριμένα πορτοκαλάδα, λεμονάδα, γκαζόζα και cola σε φιάλη του 1,5 λίτρου και παράγονται από την εταιρεία Αφοί Γ. Κουρτίδη ΑΕ στις Σέρρες.
Κρητική Ζελίτα από τη Φήμη
Το αναψυκτικό Ζελίτα βασίζεται στο παραδοσιακό κρητικό αναψυκτικό Μπυράλ και συνδυάζεται με γεύση μπανάνας και καραμέλα με πλούσιο ανθρακικό. Η θερμιδική του αξία είναι 11 θερμίδες και είναι διαθέσιμο σε γυάλινες φιάλες των 250ml και φιάλες Pet των 330ml και 1,5lt.
Η μαστίχα είναι… «mast» στα αναψυκτικά
Ένα μοναδικό προϊόν στην κατηγορία των αναψυκτικών, έχει λανσάρει και η εταιρεία Άνεμος από τη Χίο, αφού η σειρά Mast, αποτελείται από ανθρακούχα αναψυκτικά με φυσική μαστίχα Χίου. Χωρίς συντηρητικά, χωρίς επιβλαβή χημικά, θέλει να αναδείξει τις ευεργετικές ιδιότητες της μαστίχας Χίου, η οποία και αποτελεί το σήμα κατατεθέν του νησιού, αλλά και ένα προϊόν με μεγάλη απήχηση και στο εξωτερικό.
Αναψυκτικά με μεταλλικό νερό Βίκος
Τη δική της σειρά αναψυκτικών έχει λανσάρει τον τελευταίο καιρό και η εταιρεία Βίκος, πρωτοτυπώντας στην αγορά, αφού πρόκειται για 11 προϊόντα που είναι και τα μόνα με φυσικό μεταλλικό νερό από την πηγή Ζαγοροχώρια. Η ηπειρωτική εταιρεία έχει δημιουργήσει μάλιστα και τρία νέα προϊόντα με γλυκαντικό από το φυτό στέβια προσφέροντας έτσι νέες επιλογές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Πρόκειται για τα Βίκος Cola, Βίκος Πορτοκαλάδα με ανθρακικό και Βίκος Λεμονάδα.
Ροζ Λεμονάδα από την Έψα
Το νέο φρουτένιο αναψυκτικό της Εψα έχει ροζ χρώμα, αφού πρόκειται για μια Pink Lemonade. Μια ροζ λεμονάδα δηλαδή, το χρώμα της οποίας επιτυγχάνεται από το συνδυασμό ελληνικών λεμονιών, με ροζ γκρέιπφρουτ. Πρόκειται για ένα ακόμα καινοτόμο προϊόν από την Έψα, η οποία ήταν και η πρώτη που λάνσαρε αναψυκτικά με στέβια στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι έχει ήδη βραβευθεί σε διεθνείς διαγωνισμούς ποιότητας.
Ενισχύεται η σειρά Λουξ Plus ‘n Light
Τα νέα, καινοτόμα αναψυκτικά Λουξ Plus ‘n Light είναι τα πρώτα αναψυκτικά στην κατηγορία light, μόνο με φυσικά γλυκαντικά (σάκχαρα φρούτων, φρουκτόζη και γλυκαντικά φυτικής προέλευσης), χωρίς προσθήκη ζάχαρης και 60% λιγότερες θερμίδες. Συγκεκριμένα, η νέα αυτή γενιά αναψυκτικών αποτελεί την απάντηση της Λουξ στη νέα καταναλωτική τάση και σήμερα διατίθενται στην αγορά σε τρεις γεύσεις (πορτοκαλάδα, λεμονάδα, Λουξ cola), ενώ σύντομα η νέα προϊοντική γκάμα της εταιρείας θα εμπλουτιστεί και με νέες γεύσεις.
Light επιλογές από τη ΒΑΠ
Στην κατεύθυνση των πιο υγιεινών επιλογών, κινείται και η εταιρεία ΒΑΠ, η οποία διαθέτει ένα από τα καθιερωμένα brand στις μπίρες και τα αναψυκτικά, με νέες προσθήκες και σε χυμούς και φρέσκο τσάι. Η ροδίτικη εταιρεία βρίσκεται στο τελικό στάδιο για το λανσάρισμα μία νέας σειράς με αναψυκτικά λάιτ, που θα έχουν λιγότερες θερμίδες και γλυκαντικά από το φυτό στέβια. Στο πρώτο στάδιο, η ΒΑΠ θα φέρει στην αγορά τα νέα προϊόντα στην κατηγορία της πορτοκαλάδας και της λεμονάδας.