Ο ξένος τύπος έχει το κοινό του
Αξιοσημείωτο είναι πως η «Μικρή Αγορά» διαθέτει το τελευταίο εξάμηνο και ξένο τύπο. Ο κ. Καλαϊτζάκης είπε: «Ο ξένος τύπος έχει το κοινό του. Αγοράζουν εκείνοι οι οποίοι εξασκούνται στις ξένες γλώσσες, όσοι δραστηριοποιούνται στον κλάδο της κομμωτικής και της ομορφιάς για να ενημερώνονται για τις νέες τάσεις από το εξωτερικό, αλλά βεβαίως και κάποιοι περαστικοί τουρίστες, κυρίως το καλοκαίρι».
Επιπλέον, στη «Μικρή Αγορά» οι πελάτες βρίσκουν φωτοτυπικό μηχάνημα. Μια ιδέα που προέκυψε από την εγγύτητα του αστυνομικού τμήματος, όπως μας πληροφόρησε ο επιχειρηματίας.
«Πιστεύω πως το μέτρο για τη σακούλα εφαρμόστηκε ύστερα από τα παράπονα των σούπερ μάρκετ σχετικά με το γεγονός, ότι ο καταναλωτής αγόραζε ένα προϊόν και έπαιρνε παραπάνω από μία σακούλες».
Η κουβέντα μας έφτασε και στο σοβαρό ζήτημα των ληστειών. Ο κ. Καλαϊτζάκης μας πληροφόρησε πως δεν έχει αντιμετωπίσει τέτοιο περιστατικό, όμως έχει προνοήσει και το κατάστημά του διαθέτει διάφορα μέτρα ασφαλείας, όπως κάμερες, ρολά, συναγερμό ακόμη και security. Τόνισε, επίσης, πως ο φόβος των ληστειών είναι ο ανασταλτικός παράγοντας για να βάλει στο κατάστημά του ΣΚΡΑΤΣ.
Ο κ. Καλαϊτζάκης λειτουργεί τη «Μικρή Αγορά» καθημερινά σε ένα ευρύ ωράριο με τη βοήθεια δύο υπαλλήλων. Τόνισε δε, πως «o πελάτης δεν συγχωρεί. Αν σε βρει κλειστό μια ή δύο φορές πάει αλλού. Γι’ αυτό, το κατάστημα πρέπει να λειτουργεί και τις αργίες». Έτσι έχει διαμορφώσει το ωράριό του από τις επτά το πρωί μέχρι τις έντεκα το βράδυ.
Συνεχίζοντας, είπε πως αυτό που δεν του αρέσει στη συγκεκριμένη δουλειά είναι το απαιτητικό ωράριο λειτουργίας και, αν και δεν το δουλεύει μόνος του, ως ιδιοκτήτης έχει πάντοτε την ευθύνη. Μάλιστα μας εντυπωσίασε, λέγοντας πως έχει πολύ δουλειά είτε με τους πελάτες είτε γράφοντας παραγγελίες, κι έτσι ο χρόνος του περνάει αρκετά εύκολα, χωρίς να χρειάζεται να απασχολείται με κάτι άλλο, π.χ. υπολογιστή η τηλεόραση.
Ο κ. Καλαϊτζάκης, όπως σημειώθηκε και προηγουμένως, είναι ένας νέος επιχειρηματίας που επιδιώκει συνεχώς να αναπτύσσει την επιχείρησή του και γι’ αυτό επισκέπτεται τις εκθέσεις που γίνονται για τη μικρή λιανική ώστε να βρίσκει νέα προϊόντα, νέους προμηθευτές και να παρακολουθεί την αγορά. Έτσι, στα άμεσα επιχειρηματικά του σχέδια είναι να συμπεριλάβει στο εμπόρευμά του και προϊόντα κάνναβης (CBD) και συγκεκριμένα υγρά αναπλήρωσης ηλεκτρονικού τσιγάρου.
Η ιδέα αυτή, όπως μας είπε, προέκυψε κατόπιν της επίσκεψής του στη Διεθνή Έκθεση Κάνναβης (Athens Cannabis Expo 2018) που πραγματοποιήθηκε 12-14 Ιανουαρίου, εκτιμώντας πως «αυτή η προοπτική θα έχει μέλλον στον κλάδο της λιανικής».
Στα πλαίσια του διαρκούς εκσυγχρονισμού του καταστήματος, ο επιχειρηματίας κ. Καλαϊτζάκης χρησιμοποιεί τα δύο τελευταία χρόνια, το Ιntale Point. Ένα λογισμικό «πολύ εξυπηρετικό», είπε ο ίδιος «καθώς δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθείς το μαγαζί σου, τους υπαλλήλους σου, τις πωλήσεις, την αποθήκη, το stock εμπόρευμα και γενικά παρέχει μια πλήρη εικόνα της επιχείρησης καθημερινά».
Τέλος, συζητήσαμε για την εφαρμογή του νόμου σχετικά με τη χρέωση της πλαστικής σακούλας. Ο κ. Καλαϊτζάκης δήλωσε: «Πιστεύω πως το μέτρο για τη σακούλα εφαρμόστηκε ύστερα από τα παράπονα των σούπερ μάρκετ σχετικά με το γεγονός, ότι ο καταναλωτής αγόραζε ένα προϊόν και έπαιρνε παραπάνω από μία σακούλες.
Στον κλάδο μας είναι δύσκολο να ζητήσεις από τον πελάτη το ποσό των τεσσάρων λεπτών. Έτσι, το χρεώνεται ο καταστηματάρχης, εάν ο πελάτης ζητήσει σακούλα. Ωστόσο, κάποιοι δεν ζητάνε, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που έρχονται με δική τους σακούλα. Πάντως έχει μειωθεί πάρα πολύ η χρήση τους».