Αρκετή συζήτηση γίνεται τα τελευταία χρόνια για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία ένα σημαντικό ποσοστό του αγοραστικού κοινού φαίνεται να τα επιλέγει συστηματικά κατά την επίσκεψή του στα καταστήματα τροφίμων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari, το 94% των Ελλήνων ψωνίζει τακτικά τουλάχιστον μια προϊοντική κατηγορία σε private label. Η αγορά αυτή φαίνεται να έχει εξελιχθεί «γεωμετρικά» μέσα στην τελευταία 20ετία, συγκρίνοντας αντίστοιχες έρευνες της Focus Bari του 2000-2010-2021 που δείχνουν ότι:
-Το 2000, ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές (50%) αγόραζε συστηματικά τουλάχιστον ένα είδος σε private label.
-H αναλογία αυτή εντοπίζεται στο 77% στην έρευνα του 2010, που παρουσιάστηκε στο αντίστοιχο συνέδριο, και φτάνει σήμερα στο 94%.
-Αυτό που επίσης παρουσιάζει μεγάλη διαφοροποίηση είναι η ποικιλία των διαφορετικών ειδών που σήμερα οι καταναλωτές δηλώνουν ότι αγοράζουν συστηματικά σε private label, με τα χαρτικά να προηγούνται, να ακολουθούν τα απορρυπαντικά-καθαριστικά, καθώς και 40 περίπου άλλα είδη.
-Αξιοσημείωτο είναι ότι τόσο στην έρευνα του 2010, όσο και στην φετινή, αρκετά μεγάλη αναλογία καταναλωτών αποδίδει value for money στα private labels, αν και η μεγάλη πλειονότητα εξακολουθεί να προτιμά τα brands όταν τα βρει σε προσφορά, με τιμές που πλησιάζουν εκείνες των private labels.