Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα παρουσίασε άνοδο στον τζίρο κατά 3,8% το πρώτο εννεάμηνο του 2024, συγκριτικά με την ίδια περίοδο το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τη NielsenIQ. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση των πωλούμενων όγκων και όχι στις τιμές, όπως συνέβαινε το 2023. Στις επιμέρους κατηγορίες, τα φρέσκα και τυποποιημένα τρόφιμα σημείωσαν ανάπτυξη 4,5% και 4,3% αντίστοιχα, ενώ τα είδη bazaar είχαν πιο ήπια άνοδο στο 1,8%. Αντίθετα, οι πωλήσεις σε κατηγορίες οικιακής χρήσης σημείωσαν πτώση (-1%), ενώ τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής αυξήθηκαν κατά 2,4%, παρουσιάζοντας αποπληθωριστική τάση, σε αντίθεση με την αύξηση τιμών σε τρόφιμα και ποτά.

Η ανάλυση της NielsenIQ δείχνει ότι η αύξηση του τζίρου στην Ελλάδα, όπως και σε άλλες χώρες, οφείλεται στη μεγαλύτερη κατανάλωση, με τις τιμές να παραμένουν σταθερές ή να υποχωρούν. Παρά την πιο θετική διάθεση των καταναλωτών και τη σχετική σταθερότητα, συνεχίζουν να ανησυχούν για την άνοδο των τιμών στα τρόφιμα και παραμένουν επιφυλακτικοί στις δαπάνες τους. Αυτή η συγκρατημένη κατανάλωση, σε συνδυασμό με τη μειωμένη αγοραστική δύναμη, ωθεί τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (Private Label) να κατακτούν περίπου το 25% της κατανάλωσης, με αύξηση όγκου κατά 5,7%, λόγω της πτώσης της μέσης τιμής τους κατά 1,1%.

Οι καταναλωτές επιλέγουν οικονομικότερα προϊόντα FMCG, περιορίζοντας τη μέση δαπάνη ανά αγορά, ενώ στα τεχνολογικά και διαρκή αγαθά (Tech & Durables) δείχνουν διαφορετική στάση, επηρεασμένοι από τάσεις lifestyle και την επιθυμία για προϊόντα κύρους. Η αγορά των T&D στην Ελλάδα, αν και αξίας 2,1 δισ. ευρώ, σημείωσε πτώση κατά 6,1% σε αξία και 1,9% σε τεμάχια, λόγω της δράσης «Αλλάζω Συσκευή» που ενίσχυσε την κατανάλωση μεγάλων λευκών συσκευών και κλιματιστικών το 2022 και το 2023, οδηγώντας σε πτώση 19,4% και 26,4% για το 2024.