Αρκετός λόγος έχει γίνει, από τη στιγμή που “ξέσπασε” η πανδημία, για την ανάγκη ψηφιακού μετασχηματισμού και στις επιχειρήσεις της μικρής λιανικής, καθώς οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν ήδη πραγματοποιήσει επενδύσεις εκατομμυρίων σε ηλεκτρονικά καταστήματα και οι online αγορές αποτελούν τη νέα πραγματικότητα και για τους Έλληνες καταναλωτές.
Αρκετοί ιδιοκτήτες μίνι μάρκετ, προσπαθώντας να διατηρήσουν το τζίρο τους σταθερό ή να αυξήσουν τα κέρδη τους, έχουν υιοθετήσει υπηρεσίες delivery και προσπαθούν να μεταβούν στην online εποχή. Αρκετές όμως είναι και οι επιχειρήσεις που δεν έχουν προχωρήσει σε αντίστοιχες ενέργειες, παρά το γεγονός ότι οι ηλεκτρονικές παραγγελίες φαίνεται ότι θα αποτελέσουν το μέλλον του κλάδου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας, οι e-shoppers στην Ελλάδα έφτασαν το 74%, με αυξημένη μέση δαπάνη σε online αγορές, καθώς επίσης αυξημένη τάση παρατηρείται στην ηλικιακή ομάδα 55-64 ετών. Oι περισσότεροι e-shoppers βρίσκονται μεταξύ των ηλικιών 16-44 ετών, ενώ η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στο κοινό άνω των 55 ετών (+20% συγκριτικά με το προηγούμενο εξάμηνο). Τουλάχιστον μία online αγορά έχουν κάνει τρεις στους τέσσερις Έλληνες (74%) κατά τους τελευταίους έξι μήνες.
Σε ηλεκτρονικές αγορές οι καταναλωτές ξόδεψαν τους τελευταίους έξι μήνες κατά μέσο όρο 806 ευρώ και σχεδόν δύο στους τρεις (64%) πλήρωσαν μέσω αντικαταβολής. Και μπορεί τις πρώτες θέσεις να κατέχουν τα ηλεκτρικά είδη, τα ρούχα και τα είδη σπιτιού, όμως οι online αγορές σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκες παρουσιάζουν αυξημένα ποσοστά σε σχέση με το παρελθόν.