Οι καταναλωτές

Όπως σε όλα τα προϊόντα, σε όλους τους τομείς, έτσι και εδώ το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, σε συνδυασμό με τις τιμές των προϊόντων, επηρεάζει γενικά τη ζήτηση. Ωστόσο, ανελαστικά ως προς την τιμή θεωρούνται τα προϊόντα tissue, επειδή αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης.

Ο ανταγωνισμός χτυπάει την πόρτα όταν γίνεται υποκατάσταση γνωστών ή καθιερωμένων εμπορικών σημάτων προϊόντων, από άλλα φθηνότερα, ιδιωτικής ετικέτας. Γενικότερα, ο ανταγωνισμός ενισχύθηκε λόγω της αύξησης του μεριδίου αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον έντονο ανταγωνισμό, οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου επιδιώκουν τη δημιουργία νέων προϊόντων ή ακόμη και τη διαφοροποίηση των ήδη υπαρχόντων, προσδίδοντάς τους νέα χαρακτηριστικά, ή και νέα συσκευασία.

Επιπροσθέτως, συχνές είναι και οι προσφορές προς τους καταναλωτές, με στόχο την αύξηση ή τη διατήρηση των πωλήσεών τους. Φυσικά, όλα τα παραπάνω ενισχύονται από την διαφήμιση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Οι τάσεις στην αγορά

Τα γυναικεία επιθέματα-σερβιέτες και σερβιετάκια, οι παιδικές πάνες, οι πάνες ακράτειας -light και heavy- και τα μωρομάντιλα δεν παρουσιάζουν δραστικές μεταβολές ανά έτος.

Το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς των γυναικείων επιθεμάτων καλύπτεται από τις σερβιέτες υγείας και το υπόλοιπο από τα σερβιετάκια, των οποίων το μερίδιο εμφανίζει αυξητική τάση. Η αγορά που αφορά τα μωρομάντιλα, δεν παρουσιάζει σημαντική μεταβολή, χαρακτηριζόμενη από ελαφρά άνοδο τα τελευταία έτη.

Τέλος, η αγορά των πανών ακράτειας κινείται επίσης ανοδικά, καθώς ο πληθυσμός των ηλικιωμένων ατόμων εμφανίζει αυξητικές τάσεις.