Beyond Meat Η Foodelco φέρνει το παγκόσμιο trend στα ελληνικά μίνι μάρκετ
Τα τελευταία χρόνια, έχει ξεκινήσει μία νέα τάση σε παγκόσμιο επίπεδο, που θέλει τους καταναλωτές να απομακρύνονται από την κρεατοφαγία, τόσο για λόγους προστασίας των ζώων, όσο και για τη μείωση των εκπομπών ρύπων στο περιβάλλον. Ο βιγκανισμός αποτελεί μία από τις λύσεις και τάση που αυξάνεται διαρκώς και στην Ελλάδα, ταυτόχρονα όμως υπάρχουν κι άλλες προτάσεις, λίγο πιο… επαναστατικές, που αφορούν το σύνολο των καταναλωτών. Από αυτές έχει ήδη ξεχωρίσει στο εξωτερικό το Beyond Meat, το οποίο δημιουργεί ουσιαστικά κρέας από πρωτεΐνη, λίπος, ιχνοστοιχεία και νερό, που βρίσκει στο φυτικό «βασίλειο», μειώνοντας σε μεγάλο βαθμό το περιβαλλοντικό «αποτύπωμα».
H νέα αυτή διατροφική πρόταση, λοιπόν, ήρθε πλέον και στην Ελλάδα, μέσω της εταιρείας Foodelco, η οποία κι έχει αρχίσει να αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, προσφέροντας διάφορα καινοτόμα προϊόντα, μέσω και της μικρής λιανικής. Στο πλαίσιο αυτό, το περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» μίλησε με τους ιδιοκτήτες της εταιρείας, κ.κ. Ηλία Σαχαρίδη και Κωνσταντίνο Θωμάκο, για να μάθει περισσότερα τόσο για την ίδια την εταιρεία, όσο και για το Beyond Meat, το οποίο και φιλοδοξούν να λανσάρουν στα καταστήματα όλης της Ελλάδας.
Οι ίδιοι μας είπαν για τη Foodelco S.M.PC ότι «αποτελεί μία νέα πρόταση στον χώρο της μαζικής εστίασης, που δημιουργήθηκε μέσα από την προσωπική εμπειρία 10 ετών στον τομέα τροφίμου και ποτού ως οδηγό, για να μετατραπεί στον πλέον αξιόπιστο συνεργάτη με καινοτόμα, υψηλής διατροφικής αξίας & αρίστης ποιότητας προϊόντα κι εξυπηρέτηση βασισμένη σε διεθνή standards». Εξήγησαν δε ότι «ενεργώντας ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος και διανομέας στην Ελλάδα μικρών παραγωγών (πιστοποιημένων με όλους τους ελέγχους ποιότητας) και μεγάλων βραβευμένων οίκων του εξωτερικού, η εταιρεία μας εξασφαλίζει στους πελάτες της εξελιγμένες προτάσεις λιανικής και HO.RE.CA.
Tο Beyond Meat αποτελεί ουσιαστικά μία εναλλακτική μορφή κρέατος που δημιουργείται μέσα από την επεξεργασία πρωτεΐνης, λίπους, ιχνοστοιχείων και νερού, τα οποία και παίρνει από το φυτικό «βασίλειο
Το δίκτυο διανομής μας ποικίλει από ξενοδοχεία, bar, café, μίνι μάρκετ, σούπερ μάρκετ εστιατόρια, αλυσίδες τροφίμων έως και τροφοδοσίες πλοίων. Στην πράξη, φροντίζουμε για την εισαγωγή και διανομή των προϊόντων στην ελληνική αγορά, την τοποθέτηση και προβολή τους στον κατάλληλο συνεργάτη, προσφέροντας προστιθέμενη αξία με μια ολοκληρωμένη προσέγγιση 360ο στο marketing».
Ποια προϊόντα σας είναι διαθέσιμα στο κανάλι της μικρής λιανικής;
Προς το παρόν, στον χώρο του Retail/Super Markets αυτή την στιγμή είναι διαθέσιμο μόνο το Beyond Meat Burger, αλλά πολύ σύντομα θα είναι διαθέσιμο και το λουκάνικο, καθώς κι ένας νέος κωδικός της Beyond Meat, o κιμάς, ο οποίος θα διατεθεί ταυτόχρονα και στη HO.RE.CA και στα Retail σημεία πώλησης. Επίσης, έχουμε ήδη μια ενδιαφέρουσα γκάμα από glutenfree, vegan, lactosefree, soyfree GMO’s Free και Fairtrade προϊόντα όπως σάλτσες, σνακ και pasta από Έλληνες και ξένους παραγωγούς. Όσον αφορά το Beyond Meat, μπορείτε να μας εξηγήσετε περί τίνος πρόκειται ακριβώς και ποια η λογική πίσω από αυτό;
Η Beyond Meat είναι ένας καλύτερος τρόπος διατροφής του πλανήτη. Με τη μετάβαση από ζωικό κρέας σε plant based κρέας, δημιουργείται μια πολύ γευστική επιλογή η οποία λύνει τέσσερα σημαντικά θέματα σε σχέση με την κτηνοτροφία: ανθρώπινη υγεία, κλιματική αλλαγή, καταστροφή των φυσικών πόρων και κακή μεταχείριση των ζώων. Το κρέας φτιάχνεται από τέσσερα βασικά συστατικά: πρωτεΐνη, λίπος, ιχνοστοιχεία και νερό. Το Beyond Meat βρίσκει ακριβώς αυτά τα συστατικά στο φυτικό βασίλειο και ξανά δημιουργεί κρέας, χωρίς να χάνει σε γεύση ή υφή. Η δημιουργία κρέατος χωρίς το ζώο απαιτεί λιγότερους πόρους, κάνοντας τη διαδικασία πιο αποτελεσματική και βιώσιμη.
Σχετική έρευνα ανάλυσης του κύκλου της ζωής (LCA) που διεξήχθη από το πανεπιστήμιο του Michigan συνέκρινε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις παρασκευής 113,5g Beyond Burger και 113,5g κλασικού Αμερικανικού Μοσχαρίσιου Burger. Η έρευνα κατέληξε ότι το Beyond Burger χρησιμοποιεί σημαντικά λιγότερο νερό και λιγότερη γη, δίνει λιγότερες εκπομπές αέριων του θερμοκηπίου κι απαιτεί λιγότερη ενέργεια από το κλασικό μοσχαρίσιο burger. Είναι σημαντικό αλλά και απαραίτητο για τη στάση του ανθρώπου προς τα ζώα και την εκμετάλλευση αυτών και φυσικά προς το περιβάλλον. Μαζί με τη μείωση σφαγής ζωών βοηθά κατακόρυφα στη μείωση κατανάλωσης ενέργειας και φυσικών πόρων του πλανήτη, όπως για παράδειγμα νερό, αλλά και στη σημαντική μείωση εκπομπής ρύπων προς το περιβάλλον.
Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφέρω μια ερευνά που έγινε από 52 επιστήμονες παγκοσμίως από διάφορα πανεπιστήμια και τη NASA. Τα δάση που κόβονται για τις ανάγκες των ζώων που προορίζονται για σφαγή απελευθερώνουν στην ατμόσφαιρα το ισοδύναμο των ρύπων από 600 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Οπότε, ο καταναλωτής θα πρέπει να στραφεί σε κάθε τέτοιου είδους εναλλακτικές τροφές, για να μπορέσει να αφήσει έναν καλύτερο κόσμο, αλλά και πλανήτη στα παιδιά του.