Σύμφωνα με την έρευνα “Future Consumer Index Ελλάδα 2024” της ΕΥ, ένας στους δύο Έλληνες σχεδιάζει αγορές κατά την Black Friday και τη Cyber Monday, με τους νέους (18-29 ετών) και όσους έχουν παιδιά να είναι οι πιο πρόθυμοι αγοραστές. Παρά τις υψηλές τιμές και την οικονομική αβεβαιότητα, πολλοί καταναλωτές αναμένουν τις προσφορές αυτών των ημερών για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους, με το 79% να αναβάλει συγκεκριμένες αγορές μέχρι τότε.
Ο Θάνος Μαύρος της EY τονίζει την ανάγκη προσαρμογής των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου στα νέα δεδομένα μέσω εργαλείων όπως η τεχνητή νοημοσύνη για προσωποποιημένες προσφορές και δυναμική διαμόρφωση τιμών, αντλώντας από διεθνείς βέλτιστες πρακτικές για να ανταποκριθούν στην αβεβαιότητα της αγοράς.
Τα σούπερ μάρκετ με τη σειρά τους εκμεταλλεύονται την περίοδο της Black Friday με στοχευμένες προσφορές σε βασικά και δημοφιλή προϊόντα, προσελκύοντας καταναλωτές που αναζητούν οικονομικές λύσεις σε περιόδους αυξημένης ζήτησης. Προσαρμόζοντας τις εκπτώσεις τους και ενσωματώνοντας τεχνικές προσωποποιημένων προσφορών και δυναμικής τιμολόγησης, χρησιμοποιούν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για να διαμορφώσουν ελκυστικές τιμές σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης. Έτσι, όχι μόνο αυξάνουν τις πωλήσεις τους, αλλά ασκούν και μια έξτρα πίεση στα καταστήματα λιανικής.