Τα δύο χρόνια της πανδημίας έφεραν αρκετές αλλαγές στο λιανεμπόριο τροφίμων, αφού το e-εμπόριο αποτελεί νέα κανονικότητα για τον κλάδο. Όλες οι μεγάλες, πλην της Lidl, αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αλλά και οι μεσαίες διαθέτουν πλέον ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων, ενώ αρκετοί είναι οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής που κάνουν τα πρώτα βήματα στην ψηφιακή εποχή. Από τα στοιχεία της Convert Group προκύπτει ότι στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021 οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 117% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 είχε διαμορφωθεί σε περίπου 140,6 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 122%, ενώ το 2020 ο τζίρος τους υπολογίζεται σε 163,8 εκατ. ευρώ.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, κ. Κωνσταντίνος Μαχαίρας, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στο τρόφιμα θα έχουν χαμηλή ανάπτυξη και θα παραμείνουν στο 3% του κλάδου, κοντά στα 300 εκατ. ευρώ για το 2022. «Το συγκεκριμένο ποσοστό δεν ανταποκρίνεται στην δυναμικότητα του κλάδου. Θα επιστρέψει στην ανάπτυξη το 2024 αγγίζοντας το 5%» επεσήμανε ο πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ και συμπληρώνει: «Η φετινή χρονιά θα δώσει χρόνο στους λιανέμπορους να βελτιώσουν τις αδυναμίες τους και τις υπηρεσίες τους ανταποκρινόμενοι άμεσα στις απαιτήσεις των καταναλωτών και στους πελάτες να ενημερώνονται και να επιλέγουν σωστά τα προϊόντα τους στην καλύτερη τιμή. Χρειάζεται χρόνος προσαρμογής και βελτίωσης υπηρεσιών για όλους τους λιανέμπορους στο ηλεκτρονικό κατάστημα. Ή θα ανταποκριθούν ή θα μείνουν θεατές».