Χαμηλότερες τιμές στα σούπερ μάρκετ τη Μεγάλη Εβδομάδα.
Μείωση της τάξεως του 3% παρουσιάζει το μέσο τυπικό καλάθι του 2018 στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 3% σε σχέση με το 2018, ενώ στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος παραμένει η τιμή του αρνιού.
Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) για τις τιμές των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα το Πάσχα 2019.
Η έρευνα βασίζεται σε πρωτογενή δεδομένα που συνέλεξαν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ από τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ και αφορούν τις τιμές της μεγάλης εβδομάδας.
Συνολικά το μέσο τυπικό καλάθι του 2018 στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ υπολογίζεται στα 53,86 ευρώ και παρουσιάζει μείωση της τάξης του 3% σε σχέση με το 2018 οπότε διαμορφωνόταν στα 55,74 ευρώ.
Η διαμόρφωση αυτή της τιμής του μέσου καλαθιού είναι αποτέλεσμα κυρίως δύο προϊοντικών ομάδων:
– Προϊόντα με πολλές και έντονες προωθητικές ενέργειες παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση όπως το βούτυρο κατά 11%, η μουστάρδα κατά 11% και το συσκευασμένο τσουρέκι κατά 19%.
– Τα οπωροκηπευτικά, τα οποία παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στην τιμή, οι πατάτες κατά 58%, οι ντομάτες κατά 33% και τα μαρούλια κατά 14% ως αποτέλεσμα των ιδιαίτερα αρνητικών καιρικών συνθηκών σε συνδυασμό με τις ιδιαίτερα ευνοϊκές συνθήκες την ίδια περίοδο του 2018, οπότε και παρουσίασαν μεγάλη μείωση στις τιμές τους
Η τιμή του αρνιού στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ την Μεγάλη Εβδομάδα αναμένεται να διαμορφωθεί στις ίδιες τιμές περίπου με το προηγούμενο έτος παρουσιάζοντας ελάχιστες διακυμάνσεις.
Συγκεκριμένα η μέση τιμή του αρνιού την Μεγάλη εβδομάδα αναμένεται να είναι κατά 0,09 ευρώ αυξημένη (+1%) το 2019 σε σχέση με το 2018 στα 5,99 ευρώ έναντι 5,90 ευρώ κατά Μ.Ο., ενώ η τιμή του Κατσικιού αναμένεται να είναι μειωμένη κατά -3% το 2019 σε σχέση με το 2018 στα 6,57 ευρώ ανά κιλό κατά Μ.Ο. έναντι 6,75 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές οι τιμές είναι ενδεικτικές και βασίζονται σε εκτιμήσεις και πως ανάλογα με τη ζήτηση της Μεγάλης Εβδομάδας αναμένεται να μειωθούν ακόμη περισσότερο, ενώ επίσης δεν εμπεριέχουν τις προωθητικές-εκπτωτικές ενέργειες που πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο.