Ένα διαυγές κρυστάλλινης όψης προϊόν, που πιθανότατα οι Έλληνες καταναλωτές δε θα δοκιμάσουν ποτέ αλλά αξίζει να σημειωθεί, λάνσαρε πριν λίγο καιρό η εταιρεία αναψυκτικών Coca Cola αποκλειστικά στην Ιαπωνία, μετά από μια περίοδο έντονων πειραματισμών και προσπαθειών επιλογής της κατάλληλης συνταγής ανάμεσα σε δεκάδες υποψήφιες.
Στην καινούρια εκδοχή, το δημοφιλές αναψυκτικό άλλαξε εντελώς μορφή και έγινε διάφανο με μηδενικές θερμίδες. Το αποτέλεσμα της διαδικασίας είναι το νέο αναψυκτικό Coca-Cola Clear, που αποσκοπεί να αποκτήσει πολυάριθμους οπαδούς στην ιαπωνική αγορά, όπως και κάθε καινοτόμο προϊόν που διοχετεύει η εταιρεία διευρύνοντας συνεχώς τη γκάμα της.
Πώς όμως το αναψυκτικό έχασε το «σήμα κατατεθέν» χρώμα του;
Το χαρακτηριστικό σκούρο χρώμα της παραδοσιακής Coca Cola οφείλεται στο σιρόπι καραμέλας, που αποτελεί ένα από τα βασικά συστατικά της. Στην ιαπωνική βερσιόν το σιρόπι έχει αφαιρεθεί, δίνoντας ένα διάφανο προϊόν, και η καραμέλα αντικαταστάθηκε από μια έντονη επίγευση λεμονιού.
Μπορεί το συγκεκριμένο αναψυκτικό να εντυπωσίασε αυτούς που είχαν τη δυνατότητα να το δοκιμάσουν εν έτει 2018, εξαιτίας της καινοτομίας του, στην πραγματικότητα όμως η ιδέα του διάφανου αναψυκτικού τύπου cola δεν είναι καινούρια. Αρκεί να κάνουμε μια αναδρομή στη δεκαετία του 90, όταν η Pepsico λάνσαρε ένα αντίστοιχο διαυγές προϊόν, με τη γεύση της κλασικής Pepsi.
Η Crystal Pepsi έκανε το ντεμπούτο της το 1992 σε δύο δοκιμαστικές αγορές των ΗΠΑ και επεκτάθηκε σε εθνικό επίπεδο ένα χρόνο αργότερα. Γρήγορα κέρδισε το κοινό με το διαυγές κρυστάλλινο χρώμα της, καθώς αντιπροσώπευε την τάση των Αμερικανών για “καθαρά”, πιο υγιεινά αναψυκτικά, που επικρατούσε εκείνη την εποχή. Μετά από ένα μικρό χρονικό διάστημα όμως το προϊόν δεν είχε την αναμενόμενη συνέχεια και σχεδόν εξαφανίστηκε. Σε αυτό συνέβαλε το γεγονός ότι και η Coca Cola ανέπτυξε δικό της ανάλογο προϊόν, την Coca Cola Tab Clear, και όξυνε τον ανταγωνισμό στα ράφια των σούπερ μάρκετ, οδηγώντας πρακτικά στην παρακμή και τα δύο διαυγή αναψυκτικά.