Προϋπόθεση η καλή οργάνωση

Ένα βασικό στοιχείο που είχαν οι επιχειρήσεις μικρής λιανικής με τις οποίες συνομιλήσαμε ήταν πως πέρα από την ένταξη της επιχείρησης στην πλατφόρμα, οι περισσότερες έχουν έτσι κι αλλιώς οργανώσει υπηρεσία delivery με δική τους ιστοσελίδα, όπου παρουσιάζουν ψηφιακά τα προϊόντα που διαθέτουν. Αν δεν έχουν ιστοσελίδα, έχουν τουλάχιστον μία πολύ οργανωμένη σελίδα στο Facebook. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως η ένταξη της επιχείρησης στην ψηφιακή πλατφόρμα delivery έρχεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά και προωθητικά στην όλη προσπάθεια που έχει κάνει ένα μίνι μάρκετ για την online παρουσία του και δεν αποτελεί την αρχή και το τέλος. Αυτό εξηγεί και την αναφορά που έγινε παραπάνω για το αν μπορεί η ένταξη στην πλατφόρμα να αποτελέσει το μόνο εργαλείο ψηφιακής παρουσίας για την επιχείρηση.

Φθάνοντας στο ζητούμενο, δηλαδή στις παραγγελίες, οι περισσότεροι επαγγελματίες μάς είπαν πως δεν βρίσκονται στο επιθυμητό επίπεδο, όμως τόνισαν ότι το πρόβλημα δεν βρίσκεται στο delivery ή μη, αλλά στη δύσκολη οικονομική κατάσταση που έχει προκαλέσει η πανδημία. Αντιθέτως, τόνισαν ότι ακριβώς εξαιτίας αυτής της κατάστασης η κάθε επιχείρηση κι ο κάθε επαγγελματίας θα πρέπει να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του, για να καταφέρει να ανταποκριθεί στις συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί. Σε αυτή την προσπάθεια εντάσσεται κι η επιλογή τους να παρέχουν υπηρεσίες delivery από τα καταστήματά τους κι η ένταξή τους στις πλατφόρμες διανομής.

Η πανδημία είναι ακόμη εδώ

Δεν πρέπει, τέλος, να μας διαφεύγει ότι η πανδημία του κορωνοϊού δεν είναι ένα πρόβλημα που έχουμε αφήσει πίσω μας, μάλιστα δεν δείχνει καν να υποχωρεί. Τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές, τα κρούσματα στην Αττική είχαν εκτιναχθεί στα ύψη και τα μηνύματα που λαμβάναμε από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας για την αντιμετώπιση της κατάστασης ήταν τουλάχιστον αντιφατικά, σχετικά με το αν θα επιβληθούν ή όχι εκ νέου περιοριστικά μέτρα. Η κυβέρνηση έδειχνε να προσανατολίζεται σε ένα πιο χαλαρό lockdown, με περιορισμό στις μετακινήσεις σε ορισμένες μόνο περιοχές του λεκανοπεδίου.

Όπως και να ’χει, όλη αυτή η κατάσταση έβαλε για τα καλά στη ζωή μας τις αγορές μέσω διαδικτύου. Το στοιχείο αυτό έρχεται και συνδυάζεται με την οικονομική ζημιά που έχει προκληθεί, πράγμα που σημαίνει πως χρειάζονται κινήσεις και πρωτοβουλίες, για να έχει ένα κατάστημα λιανικής πρόσβαση σε μεγαλύτερο αριθμό πελατών, και το delivery είναι σαφώς μία από τις κινήσεις που μπορούν να κάνουν τη διαφορά στις παρούσες συνθήκες. Αυτό ήταν τουλάχιστον το μήνυμα που λάβαμε από την ίδια την αγορά. Ο χρόνος θα δείξει…

«Κρατάμε όλες τις πόρτες ανοιχτές»

delivery«Γίνονται παραγγελίες μέσω διαδικτύου κι η αγορά κινείται, αν και δεν είναι σε θεμιτά κι αναμενόμενα επίπεδα» είπε στο «Mini Market & Μικρή Λιανική» η κυρία Μπαριατάκη Αφροδίτη από το υποκατάστημα Ζουριδάκης που διαθέτει κρητικά παραδοσιακά προϊόντα στην οδό Ευριπίδου 25, στην Αθήνα. Η επιχείρηση διαθέτει δική της ιστοσελίδα, από όπου μπορεί κανείς να κάνει παραγγελία, ενώ έχει ενταχθεί και σε πλατφόρμα delivery. «Είναι σωστή επιλογή που μπήκαμε. Σε δύσκολους καιρούς, όπως τώρα, κοιτάς να δεις τι μπορείς να κάνεις για να αυξήσεις το κέρδος σου και να απλώσεις το δίκτυό σου», σημείωσε η κυρία Μπαριατάκη. «Εμάς μας γνωρίζουν χρόνια, γνωρίζουν και τα προϊόντα, έτσι είναι πιο εύκολο κι οι πελάτες να κάνουν online παραγγελίες», συμπλήρωσε. «Το ποσοστό που κρατούν οι πλατφόρμες είναι αρκετά μεγάλο, αλλά θέλουμε να κρατάμε όλες τις πόρτες ανοιχτές για το καλύτερο», τόνισε.

Βασικό ζήτημα ο όγκος των παραγγελιών

deliveryΣτο θέμα των ποσοστών που δίνονται στις πλατφόρμες αναφέρθηκε κι ο κύριος Αλέξανδρος Δασκαλάκης από το κατάστημα Bio Nutritionist Organic Market, που βρίσκεται στην οδό Αρχιμήδους 8, στην Ηλιούπολη. «Φαίνεται να είναι ακόμα χαμηλή η κίνηση στις παραγγελίες μέσα από τις πλατφόρμες στην κατηγορία των Mini Market και παράλληλα κρατάνε υψηλό ποσοστό οι εταιρείες. Χρειάζεται να έχεις πάνω από 5 με 6 παραγγελίες την ημέρα, για να αξίζει τον κόπο». Σημείωσε, επίσης, πως πρόβλημα αποτελεί κι ο χρόνος παράδοσης των 90 λεπτών που αναγράφεται στις πλατφόρμες, γιατί όπως υπογράμμισε «δεν είμαστε καταστήματα εστίασης κι η διαθεσιμότητα των προϊόντων σε πιο μικρά μίνι μάρκετ είναι πάντα ένα ζήτημα. Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ πως όταν κι οι πλατφόρμες προσαρμοστούν κι έρθουν πιο κοντά στις επιχειρήσεις που υποστηρίζουν, θα είναι μια Win to Win συνεργασία», κατέληξε ο κύριος Δασκαλάκης, ο οποίος διατηρεί και δική του ιστοσελίδα με e-shop, στη διεύθυνση
www.bionutritionist.gr.