Ήρθε για να… μείνει το delivery

deliveryTo delivery φαίνεται ότι θα αποτελέσει σημαντικό παράγοντα για το μέλλον, αφού η «γνωριμία» πολλών νέων καταναλωτών με την υπηρεσία της διανομής στο σπίτι θεωρείται ότι θα διατηρηθεί και τα επόμενα χρόνια. Αυτό καταγράφεται και σε πρόσφατη έρευνα του Plushost.gr για την επόμενη ημέρα των e-shop και των online παραγγελιών. Σύμφωνα με αυτή, η γενικότερη αύξηση της επισκεψιμότητας ενισχύθηκε από νέους χρήστες, με το 61,03% των εκπροσώπων των ηλεκτρονικών καταστημάτων να απαντούν θετικά στην ερώτηση αν η κρίση της πανδημίας έφερε νέους πελάτες στα e-shops, ενώ το 28,68% να έχει αντίθετη άποψη.

Η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων διαπίστωσε αύξηση του τζίρου την περίοδο του COVID-19. Το 17,71% απάντησε ότι ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε πάνω από 60%, το 35,42% ότι διογκώθηκε έως και 60%, το 4,86% ότι παρέμεινε σταθερός, το 25,35% ότι μειώθηκε έως και 60%, ενώ το 16,67% ότι μειώθηκε πάνω από 60%. Αύξηση παρατηρείται και στον Μέσο Όρο της παραγγελίας για την πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων που συμμετείχαν στην έρευνα. Το 13,54% απάντησε ότι αυξήθηκε πάνω από 60%, το 28,47% έως 60%, το 17,36% ότι έμεινε σταθερός, το 19,7% ότι μειώθηκε έως 60%, ενώ το 20,83% ότι ελαττώθηκε πάνω από 60%. 

Η μέση δαπάνη των Ελλήνων καταναλωτών στα ηλεκτρονικά καταστήματα αυξήθηκε ραγδαία εν μέσω κορωνοϊού, φθάνοντας ακόμα και το 134% σε εβδομαδιαία βάση.

Νέες επενδύσεις και συνεργασίες για delivery από τις «αλυσίδες» σούπερ μάρκετ

Οι υψηλές προσδοκίες για τα delivery τα επόμενα χρόνια, πάντως, επιβεβαιώνονται και από τις τελευταίες κινήσεις των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της χώρας. Τα στελέχη τους να πιστεύουν ότι πρόκειται για έναν τομέα με πολύ μεγάλο περιθώριο κέρδους, το οποίο μπορεί και να «εκτιναχθεί» στο προσεχές διάστημα. Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι, λίγο πριν από αλλά και κατά την περίοδο του κορωνοϊού, ανακοινώθηκαν νέες επενδύσεις, νέες υπηρεσίες, αλλά και νέες συνεργασίες προς αυτή την κατεύθυνση. Τόσο τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης όσο και τα My Market και τα Κρητικός, προχώρησαν σε ενίσχυση της παρουσίας τους στις online πωλήσεις και τo delivery.

4 Υπηρεσία Express Delivery από τα σούπερ μάρκετ “Κρητικός”
Προς αυτή την κατεύθυνση, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ “Κρητικός” ανακοίνωσε πρόσφατα τη νέα υπηρεσία Express Delivery, για παραδόσεις αυθημερόν σε αγορές από το ηλεκτρονικό της κατάστημα. Με τη νέα υπηρεσία, οι πελάτες μπορούν να επιλέγουν ανάμεσα σε 2.000 προϊόντα καθημερινής ανάγκης και να παραλαμβάνουν την παραγγελία τους την ίδια ημέρα και την ώρα που τους εξυπηρετεί, από τις 10:00 μέχρι τις 20:00. Το Express Delivery της Κρητικός έχει ήδη ξεκινήσει σε περιοχές του κέντρου της Αθήνας αλλά και στα προάστια, ενώ αναμένεται σταδιακά να επεκταθεί σε περισσότερες περιοχές. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα ανέπαφης πληρωμής κι οι παραγγελίες φτάνουν στην πόρτα του καταναλωτή με μηχανάκι. Η επιπλέον χρέωση για το Express Delivery είναι 3 ευρώ κι ισχύει για αγορές από 5 ευρώ και άνω.

delivery

4 Νέες συνεργασίες με τη Speedex και την Uber από τα My Market
Αντίστοιχα, τα My Market έχουν δρομολογήσει νέες υπηρεσίες και συνεργασίες με τις εταιρείες Speedex και Uber που θα διευκολύνουν τις παραδόσεις του e-shop, μειώνοντας δραστικά τον χρόνο αναμονής για την παράδοση των παραγγελιών. Όσον αφορά τη Speedex, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η καινοτομία στη συνεργασία με μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου των Ταχυμεταφορών είναι στην αξιοποίηση του στόλου της για την παράδοση στην πόρτα των πελατών, παραγγελιών που έχουν γίνει μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα του e-shop. Η οικονομική συναλλαγή γίνεται διαδικτυακά και δεν απαιτείται να γίνει κατά την παράδοση. Επίσης, για την Uber η εταιρεία ανέφερε ότι, κεφαλαιοποιώντας τις υπηρεσίες και την πρωτοποριακή τεχνολογία της Uber κι αξιοποιώντας τον στόλο οδηγών ταξί που συνεργάζονται μαζί της, παραδίδει με ασφάλεια στους πελάτες τις παραγγελίες που έχουν πραγματοποιήσει ηλεκτρονικά.

4 «Έτρεξε» τη συνεργασία με το e-food ο Σκλαβενίτης
Λίγο πριν αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά ο κορωνοϊός, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης είχε ανακοινώσει την πιλοτική συνεργασία με την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-food.gr για την πώληση προϊόντων στην περιοχή του Περιστερίου. Η σχετική ενημέρωση σημείωνε ότι η συνεργασία θα αφορά την πώληση συγκεκριμένων κωδικών (είδη πρώτης ανάγκης), οι οποίοι θα διανέμονται αυθημερόν, αλλά και ότι δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο, ανάλογα με την ανταπόκριση των καταναλωτών, να επεκταθεί η διανομή και σε άλλες περιοχές της Αττικής. Ωστόσο, οι αποφάσεις επιταχύνθηκαν λόγω της εξάπλωσης του κορωνοϊού και της επιβολής των περιοριστικών μέτρων μετακίνησης των πολιτών, με αποτέλεσμα την άμεση εξάπλωση της υπηρεσίας στο μεγαλύτερο μέρος της πρωτεύουσας, αλλά και λίγες ημέρες μετά, στη Θεσσαλονίκη.

Όπως ανακοινώθηκε και επίσημα, η «αλυσίδα» Σκλαβενίτης εξυπηρετεί μέσω e-food πολλές περιοχές της συμπρωτεύουσας, όπως το Κέντρο, την Τούμπα, τον Εύοσμο, την Καλαμαριά, την Περαία, τη Θέρμη, τη Νεάπολη και την Επανομή. Σύντομα​ αναμένεται μάλιστα να είναι διαθέσιμα ακόμα περισσότερα καταστήματα, ενώ η παράδοση πραγματοποιείται αυθημερόν ​μέχρι τις 4 μ.μ. Υπενθυμίζεται δε, ότι η εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης περί τα τέλη Ιανουαρίου προχώρησε στην εξαγορά της ηλεκτρονικής πλατφόρμας caremarket.gr από την εταιρεία YODA ΑΕ, με στόχο τη σταδιακή μετάβασή της σε μία νέα ψηφιακή εποχή. Ο Σκλαβενίτης απορρόφησε το σύνολο των 50 εργαζομένων της caremarket.gr και μακροπρόθεσμα σχεδιάζει να ενισχύσει τις υπηρεσίες logistics της πλατφόρμας, δημιουργώντας περαιτέρω σημεία διανομής των προϊόντων για τις ηλεκτρονικές αγορές.