Μεγάλες αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων έχει προκαλέσει η πανδημία, με αποτέλεσμα οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής να βλέπουν διστακτικούς τους πελάτες ως προς τις αγορές που πραγματοποιούν στο κατάστημα. Κι ενώ πριν την υγειονομική κρίση οι Έλληνες είχαν αρχίσει να θεωρούν την ποιότητα των προϊόντων ως βασικό κριτήριο επιλογής, πλέον αγοράζουν προϊόντα με βάση την τιμή και συχνά περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα. Πολλοί είναι οι ιδιοκτήτες των μίνι μάρκετ που κάνουν λόγο για πελάτες που επισκέπτονται το κατάστημα για να αγοράσουν τσιγάρα και κάρτες κινητής τηλεφωνίας που παραδοσιακά δεν αφήνουν κανένα περιθώριο κέρδους για την επιχείρηση.
Η στροφή αυτή εξηγείται από τη γενικότερη ανασφάλεια που προκάλεσε ο κορονοϊός. Η ανησυχία για την οικονομία και η εργασιακή αβεβαιότητα ανάγκασε τα νοικοκυριά να περιορίσουν τα έξοδά τους. Η αλλαγή έγινε πρώτα εμφανής στα έξοδα για τη διασκέδαση και την ένδυση και στη συνέχεια στις αγορές φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων. Το φαινόμενο είναι πιο έντονο σε μικρότερα καταστήματα, όπως τα ψιλικατζίδικα που ήρθαν αντιμέτωπα με μεγάλες απώλειες. Η κατάσταση είναι καλύτερη στα μίνι μάρκετ που διαθέτουν μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων, αν και τα μέτρα και οι συνεχείς μεταβολές στο ωράριο έχουν περιορίσει αισθητά τους τζίρους των καταστημάτων.