Δυνατό “χαρτί” η μπύρα για τα μίνι μάρκετ.
Δυνατό “χαρτί” στο κανάλι της Μικρής Λιανικής αποτελούν οι μπύρες, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών και της αυξημένης τουριστικής κίνησης.
Πιο συγκεκριμένα, οι μπύρες αποτελούν ένα από τα κορυφαία προϊόντα στον τζίρο των καταστημάτων της μικρής λιανικής, τόσο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού όσο και του χειμώνα, με την πλειοψηφία των επαγγελματιών της αγοράς να τονίζει σε σχετικό ρεπορτάζ του περιοδικού Mini Market ότι, συνήθως, οι μπίρες είναι το δεύτερο προϊόν σε πωλήσεις μετά τα τσιγάρα, έχουν όμως πολύ καλύτερο περιθώριο κέρδους.
Παρόμοια αντίληψη για το συγκεκριμένο προϊόν φαίνεται να έχουν και οι εταιρείες, που θεωρούν το κανάλι της μικρής λιανικής το σημαντικότερο για τις πωλήσεις της μπύρας. Σε πρόσφατο συνέδριο για τη μικρή λιανική, ο κ. Βασίλης Φιλίππου, Insights & Innovation Manager της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, τόνισε ότι από τις συνολικές πωλήσεις της ζεστής αγοράς, το 36% περίπου προέρχεται από τα μικρά σημεία λιανικής πώλησης, όπου, αν συνυπολογιστούν και τα «αχαρτογράφητα» καταστήματα, το ποσοστό μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει το 50%.
Όσον αφορά τους καταναλωτές σε αυτά τα καταστήματα, υποστήριξε ότι στην κατηγορία της μπίρας είναι, συνήθως, νεότεροι σε ηλικία (έως 35 ετών), με βασικά κριτήρια επιλογής αγοράς την εγγύτητα της τοποθεσίας του σημείου και την «κατάλληλη θερμοκρασία» του προϊόντος. Η πλειοψηφία των καταναλωτών αγοράζει μπύρα από τα μικρά σημεία για άμεση κατανάλωση, είτε με φίλους είτε με την οικογένεια, επιβεβαιώνοντας για άλλη μία φορά ότι η μπίρα είναι το κατεξοχήν ποτό της παρέας και συντροφικότητας των ενηλίκων.
Παράλληλα, η νέα τάση υπαγορεύει νέο άνοιγμα στη μπίρα χωρίς αλκοόλ, καθώς οι μεγάλοι «παίκτες» του κλάδου, την τελευταία τριετία, έχουν πραγματοποιήσει «δυναμική» είσοδο στον χώρο της μπύρας χωρίς ή με λίγο αλκοόλ. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με την Amstel Free, με 0,0% αλκοόλ, τη Heineken LIGHT, με λιγότερες θερμίδες και λιγότερο αλκοόλ (3,3%), την ΑΛΦΑ Χωρίς, η οποία δεν περιέχει αλκοόλ, και την Amstel Radler, η οποία περιέχει 2% αλκοόλ, έχει πια ολόκληρο «χαρτοφυλάκιο» σε αυτή την κατηγορία.