σαρακοστή

Εν μέσω πανδημίας μπορεί ένα σημαντικό ποσοστό του αγοραστικού κοινού να εμφανίζεται διστακτικό ως προς τα καθημερινά του ψώνια και έτσι η επένδυση σε εποχιακά είδη, όπως τα σαρακοστιανά και τα πασχαλινά προϊόντα, μπορεί να αποτελέσει κι ένα είδος αντισταθμίσματος.

Πιο συγκεκριμένα, την περίοδο που διανύουμε εμφανίζεται αυξημένη ζήτηση σε κωδικούς που σχετίζονται με τη νηστεία. Κονσέρβες με όσπρια ή θαλασσινά, vegan επιλογές που λειτουργούν ως υποκατάστατα, χαλβάδες και πολλά άλλα προϊόντα μπορούν να αποτελέσουν μια τονωτική “ένεση” για τα καταστήματα της μικρής λιανικής. 

Το ίδιο ισχύει και με τα πασχαλινά είδη, όπως τα σχετικά σοκολατοειδή, αλλά και βαφές για αυγά κι άλλα αντίστοιχα προϊόντα, που “μυρίζουν” Πάσχα. Εν μέσω κορονοϊού μάλιστα, οι καταναλωτές έχουν δείξει να “αγκαλιάζουν” νωρίτερα τις εορταστικές περιόδους, γεγονός που μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά για τις αγορές τους στα καταστήματα.

Οι εν λόγω κατηγορίες προϊόντων όμως, για να φέρουν κέρδος σε ένα κατάστημα απαιτούν και μια ειδική μεταχείριση ως προς την έκθεσή τους. Πολλοί επαγγελματίες αποφασίζουν κάθε χρόνο να δημιουργήσουν ένα νέο ράφι που να περιέχει μόνο πασχαλινά είδη για παράδειγμα ή να τα τοποθετήσουν κοντά στην είσοδο του καταστήματος, στήνοντας μια μικρή έκθεση, έτσι ώστε ο πελάτης να τα βλέπει με το που εισέρχεται στο μίνι μάρκετ. Ιδιαίτερα τα προϊόντα με βάση τη σοκολάτα ταυτίζονται με τις αυθόρμητες αγορές της στιγμής, καθώς δεν αποτελούν είδη πρώτης ανάγκης. Γι’ αυτό και ενδείκνυται η τοποθέτησή τους σε σημείο που θα τραβήξει πιο εύκολα την προσοχή των πελατών είτε στην είσοδο είτε στην έξοδο τους από το κατάστημα.