Όλο και περισσότερα μίνι μάρκετ επιθυμούν να εισέλθουν στην ηλεκτρονική εποχή, επενδύοντας σε online παραγγελίες, συνεργασίες με πλατφόρμες και delivery, καθώς η συνεχιζόμενη υγειονομική κρίση παραμένει μια από τις βασικές δυνάμεις πίσω από την ταχεία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της NielsenIQ.
Την ώρα όμως που οι online πωλήσεις αυξάνονται με πολύ μεγάλο ρυθμό σε όλο το λιανεμπόριο, ο τομέας του μίνι μάρκετ φαίνεται να μένει πίσω σε πρώτη φάση. Τα μίνι μάρκετ που κάνουν αυτή τη στιγμή online πωλήσεις μετριούνται στα δάχτυλα και το e-shop στον συγκεκριμένο κλάδο μοιάζει με δύσκολη αποστολή. Από την άλλη, αυτό δημιουργεί και μεγαλύτερα περιθώρια σε όποιον το επιχειρήσει, αφού ο ανταγωνισμός είναι ελάχιστος κι αφορά κυρίως τα σούπερ μάρκετ, τα οποία ήδη δυσκολεύονται να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους, ενώ ακόμη δεν έχουν μειώσει και τα έξοδά τους, λόγω της δυσκολίας περιορισμού του κόστους σε τόσο μεγάλη γκάμα προϊόντων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Ελλάδα, περίπου 7 στους 10 διαδικτυακούς καταναλωτές, επηρεάστηκαν από την παγκόσμια πανδημία. Με το δεύτερο κύμα αυστηρών περιοριστικών μέτρων και το πλήρες κλείσιμο των επιχειρήσεων, τα διαδικτυακά κανάλια έχουν γίνει βασικό σημείο αγορών για όλους τους καταναλωτές. Σχεδόν το 21% άρχισαν να ψωνίζουν διαδικτυακά πριν από λιγότερο από ένα χρόνο, αλλά για αυτούς το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει γίνει ένα νέο ήσυχο λιμάνι για έρευνα, σύγκριση τιμών και αναζήτηση για προσφορές μέσα από το ασφαλές περιβάλλον των σπιτιών τους. Παρότι στη βιομηχανία FMCG τα αγαθά παντοπωλείου εξακολουθούν να έχουν πολλές ευκαιρίες να δείξουν αύξηση στις πωλήσεων σε σύγκριση με τα είδη ένδυσης ή τα ηλεκτρονικά είδη, προβλέπεται σποραδική συχνότητα διαδικτυακών αγορών με τους ερωτηθέντες να δηλώνουν (για συσκευασμένα τρόφιμα) ότι προτίθενται να αγοράσουν ηλεκτρονικά από μια φορά στους 2-3 μήνες έως και μια φορά στις 15 μέρες.
Αποδεικνύεται ότι οι Έλληνες διαδικτυακοί αγοραστές γίνονται πιο ενεργοί προς το τέλος της εβδομάδας με το 41% να δηλώνει την Παρασκευή, το Σάββατο ή την Κυριακή ως την προτιμώμενη ημέρα αγορών τους. Ο πιο δημοφιλής χρόνος αγορών είναι περίπου 6-10 μ.μ. ( 21% όλων των αγοραστών στο διαδίκτυο προτιμούν αυτήν την χρονική ζώνη). Αξίζει να σημειωθεί ότι όσον αφορά τις συσκευές που χρησιμοποιούν για να κάνουν τις αγορές τους, τα smartphone έχουν πλέον γίνει περισσότερο δημοφιλή από ότι οι φορητοί υπολογιστές ή οι επιτραπέζιοι υπολογιστές.
Το 62% των αγοραστών στο διαδίκτυο στην Ελλάδα χρησιμοποιούν smartphone για να κάνουν τις αγορές τους έναντι 48% που χρησιμοποιούν φορητούς υπολογιστές, γεγονός που σημαίνει ότι είναι συνηθισμένοι να κάνουν αγορές εν κινήσει.