Ευκαιρίες ανάπτυξης για τις ελληνικές ζυθοποιίες.
Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η Ελληνική Ένωση Ζυθοποιών πραγματοποίησε την εκδήλωση Beer Day, στο πλαίσιο της οποίας συζητήθηκαν οι σύγχρονες τάσεις στο χώρο της ζυθοποιίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Από τις τοποθετήσεις κάποιων από των σημαντικότερων εκπροσώπων του κλάδου του ζύθου της χώρας προκύπτει ότι άμεση προτεραιότητά τους είναι η αντιμετώπιση της εποχικότητας που χαρακτηρίζει την αγορά της μπύρας, καθώς και η δημιουργία κουλτούρας και εκπαίδευσης του καταναλωτή με τη βοήθεια της craft μπύρας, η οποία γνωρίζει όλο και μεγαλύτερη άνθιση στη χώρα μας και στο εξωτερικό. Για τα αμέσως επόμενα χρόνια αρκετές ζυθοποιίες θα επενδύσουν σε κατηγορίες, όπως η μπύρα με μειωμένο ή και καθόλου αλκοόλ, οι οποίες θα κάνουν γνωστό το προϊόν σε νέο κοινό που παλαιότερα ήταν δύσκολο να προσεγγίσουν.
Ο Σ. Παναγιώτου, Πρόεδρος της ΕΕΖ, Ιδρυτής & Συνιδιοκτήτης της «Μικροζυθοποιία Septem» επισήμανε ότι «ενώ ο αριθμός των ζυθοποιείων στην Ελλάδα υπερβαίνει πλέον τα 50, η κατά κεφαλή κατανάλωση παραμένει σταθερή στα 35-36 λίτρα ετησίως, γεγονός που αποδεικνύει ότι η αγορά του ζύθου δεν αναπτύσσεται συνολικά, αλλά παρατηρούμε εναλλαγή μεριδίων αγοράς, με σημαντική αύξηση του ποσοστού της craft μπύρας. Επίσης η αντιμετώπιση του ζητήματος της εποχικότητας του προϊόντος, απαιτεί την συνεργασία όλων των ζυθοποιών, προκειμένου να αντιληφθεί ο καταναλωτής ότι η πληθώρα επιλογών και τύπων μπύρας μπορεί να καλύψει κάθε περίσταση». Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η τοποθέτηση του Α. Δανιηλίδη, Αντιπροέδρου της ΕΕΖ και Διευθύνοντος Συμβούλου της «Αθηναϊκή Ζυθοποιία», ο οποίος τόνισε ότι «η μπύρα αποδείχθηκε ανθεκτική σαν κατηγορία κατά τη διάρκεια της κρίσης και παράλληλα αναφέρθηκε στις θετικές επιπτώσεις της στην οικονομία καθώς από την πρώτη ύλη μέχρι την εμπορία η μπύρα παράγεται στην Ελλάδα και οι εξαγωγές είναι περισσότερες από τις εισαγωγές».
Σύμφωνα με τον Π. Αβραμίδη, Διευθύνων Σύμβουλος της «ΕΛΙΞΗ Μικροζυθοποιία», «ο τουρισμός έχει λειτουργήσει ευεργετικά στην κατανάλωση της εγχώριας μπύρας και πολύ περισσότερο δίνει τη δυνατότητα σε μικρότερες ζυθοποιίες να γίνουν γνωστές στο εξωτερικό και να απευθυνθούν σε νέες αγορές όχι μόνο σε ομογενείς αλλά και σε ένα ευρύτερο κοινό. Στα παραπάνω στάθηκε και ο Γ. Μαρμαρέλλης, Αντιπρόεδρος ΕΕΖ, Iδρυτής & ιδιοκτήτης της «Μικροζυθοποιία Σερρών & Β. Ελλάδος» αναφέροντας παράλληλα ότι ο τουρισμός και οι αγορές του εξωτερικού ήταν αυτές που δίδαξαν τις προοπτικές της μικροζυθοποιίας στους Έλληνες επιχειρηματίες του κλάδου. Τέλος, ο Γ. Πέτρου, Ιδιοκτήτης της «Ζυθοποιία Πηνειού», αναφέρθηκε στην ευθύνη της μικροζυθοποιίας να φέρει το κοινό πιο κοντά στο ζύθο, να το εκπαιδεύσει και να το ωθήσει να γνωρίσει τις πρώτες ύλες και τις ποικιλίες της».
Ο Β. Φιλίππου Υπεύθυνος Ανάλυσης δεδομένων αγοράς & Ανάπτυξης νέων προϊόντων της «Ολυμπιακή Ζυθοποιία» σημείωσε ότι «Η μπύρα τα τελευταία τρία χρόνια γνωρίζει μια μικρή άνθιση, το 2019 ειδικότερα αναπτύχθηκε χάρη σε όλες τις κατηγορίες συμπεριλαμβανομένης της premium μπύρας κυρίως μέσω των Pilsner. Αυτό που σίγουρα αναπτύχθηκε κατά 40% και πιστεύουμε ότι έχει μέλλον είναι η υποκατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ. Μπορεί να μεγαλώσει την κατηγορία και να φέρει νέους καταναλωτές και το ζητούμενο για τις εταιρείες είναι πλέον να κατανοήσουν τις νέες ανάγκες».