Στα ελληνικά προϊόντα επενδύουν τα σούπερ μάρκετ

Στην εικόνα που διαμορφώνεται στην κατηγορία των σχολικών ειδών αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς, σημειώνοντας ότι η μεγάλη πρόκληση που υπήρχε και συνεχίζει να υπάρχει είναι το γεγονός ότι «το μεγαλύτερο μέρος των σχολικών ειδών εισάγονται από την Ασία στην Ελλάδα, κάνοντας τον γύρο της Αφρικής λόγω των προβλημάτων στην Ερυθρά Θάλασσα, με αποτέλεσμα να υπάρχει μια σημαντική επιβάρυνση στα κόστη αυτών των προϊόντων 10-12%. Παρά ταύτα, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προχώρησαν σε μειώσεις τιμών στα σχολικά είδη μέχρι και 10% σε σχέση με την περυσινή χρονιά». Αυτό δημιουργεί σημαντική πίεση στο αποτέλεσμα των σούπερ μάρκετ ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Πεταλά, είναι μέρος της κοινωνικής ευθύνης των εταιρειών.

Γενικότερα, όπως τονίζει ο κ. Πεταλάς, σύμφωνα με τα στοιχεία, οι τιμές των καταναλωτικών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ βρίσκονται σε καθοδικό κύκλο και η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι αποτέλεσμα της αποκλιμάκωσης των τιμών, διεθνώς, αλλά και των μέτρων που έχει λάβει η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Ο ίδιος εκτιμά ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί με αποτέλεσμα και τον Σεπτέμβριο να καταγραφεί, για πέμπτο συνεχόμενο μήνα, αρνητικός πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ στο σύνολο των προϊόντων. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), τον Αύγουστο ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ ήταν αρνητικός με τις τιμές των προϊόντων να καταγράφονται μειωμένες κατά μέσο όρο 1,08% σε σχέση με τον Αύγουστο 2023.

Εστιάζοντας στα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο κ. Πεταλάς σημειώνει ότι ο πληθωρισμός ενισχύθηκε στο 3% τον Αύγουστο, από 2,7% που ήταν τον Ιούλιο. Οι κατηγορίες που οδήγησαν σε αυτή την εξέλιξη ήταν η στέγαση, η εκπαίδευση, η υγεία και η ενέργεια. Στα τρόφιμα τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ έδειξαν ότι σε σχέση με πέρυσι, οι τιμές αυξήθηκαν κατά 2,8%.

Από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης, οι έλεγχοι στην αγορά είναι καθημερινοί και σε όλο το εύρος της, επιβάλλονται πρόστιμα όταν και όπου χρειαστεί, ενώ ενισχύονται οι ανεξάρτητες αρχές (Επιτροπή Ανταγωνισμού, Συνήγορος του Καταναλωτή) για να προστατευτεί ο καταναλωτής.