Δημιουργία προσωπικού brand
Κάθε κατάστημα φέρει μια ειδική ονομασία, το δικό του προσωπικό brand, όμως, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, αυτό μένει αναξιοποίητο. Τα Kiosky’s επένδυσαν ακριβώς σε αυτό τον τομέα, ενισχύοντας το brand της «αλυσίδας», μέσα και από τη δημιουργία «δικών» της προϊόντων, με την επωνυμία των καταστημάτων να βρίσκεται σε μια σειρά από προϊόντα που πωλούνται σε αυτά.
Η A.S. Advertising ήταν αυτή που ανέλαβε τον επανασχεδιασμό των Kiosky’s κι η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας μάς τόνισε ότι κύριος λόγος της επιτυχίας του εγχειρήματος ήταν «το καινοτόμο concept που οδήγησε σε ένα success story μέσω της ανθρωποκεντρικής διάστασής του, ξεπερνώντας τη γενικευμένη συνθήκη με την οποία συνήθως αντιμετωπίζεται ο χώρος της μικρής λιανικής. Η διαφοροποίηση αυτού του επιτυχημένου project δεν έγκειται απλώς στην ορθή αποτύπωση του brand, αλλά στη διαφορετική θέαση του retail. Δανειζόμενοι στοιχεία από άλλες κατηγορίες, καταφέραμε να διευρύνουμε το product mix, καθώς και τις επιπρόσθετες υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει η μάρκα, να εστιάσουμε σε ποιοτικά χαρακτηριστικά και να διαμορφώσουμε εν τέλει ένα σύνολο καταστημάτων που υπηρέτησαν το συνολικό concept, αναδεικνύοντας την αξία που μπορεί να έχει μία διαφοροποιός ιδέα». Επανασχεδιασμός
Η σωστή τοποθέτηση στα ράφια με το «Eye-level rule»
Ιδιαίτερα σημαντική είναι όμως κι η τοποθέτηση των προϊόντων στα ράφια, καθώς αυτή είναι που «οδηγεί» σε μεγάλο βαθμό τους καταναλωτές στην αγορά τους. Το σωστό προϊόν στη σωστή θέση μπορεί να κάνει τη διαφορά στις πωλήσεις και, σύμφωνα με την παρουσίαση της κας Σκαράκη, το «Eye-level rule», δηλαδή ο κανόνας που αφορά το οπτικό πεδίο του πελάτη στο κατάστημα, έχει ως εξής:
- Ό,τι βρίσκεται στο άμεσο οπτικό πεδίο του καταναλωτή, δηλαδή στο ύψος των ματιών του, εντάσσεται αυτομάτως στις πρώτες επιλογές του.
- Ό,τι απευθύνεται στους ανήλικους πρέπει να τοποθετείται χαμηλότερα, δηλαδή στο ύψος των ματιών (άμεσο οπτικό πεδίο) των παιδιών.
- Ό,τι ανήκει σε ειδική-εποχιακή προωθητική ενέργεια πρέπει να προβάλλεται σε ειδική τοποθεσία, με ειδική σηματοδότηση (π.χ. stand σε σωστό επίπεδο ματιού) σε σημείο του καταστήματος, όπου η ροή των καταναλωτών είναι συνεχής κι αδιάκοπη, π.χ. στην είσοδο ή ακριβώς πριν από το ταμείο (έξοδο). Επανασχεδιασμός
«Η διαμόρφωση του χώρου είναι ιδιαίτερα σημαντική σε ένα μίνι μάρκετ»
Η A.S. Advertising είναι μία από τις εταιρείες που διαθέτουν ιδιαίτερη εμπειρία στη διαμόρφωση του χώρου των καταστημάτων της μικρής λιανικής, κι η ιδρύτρια της εταιρείας, κα Αντωνία Σκαράκη, ανέφερε στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» τον τρόπο με τον οποίο προσπαθεί να ενισχύσει αυτού του τύπου τις επιχειρήσεις. Επανασχεδιασμός
Πόσο σημαντική θεωρείτε τη διαμόρφωση του χώρου σε ένα μίνι μάρκετ;
Ιδιαίτερα σημαντική, φυσικά, διότι η διαμόρφωση του χώρου σε ένα μίνι μάρκετ αποκρυπτογραφεί ολοκληρωμένα την έννοια του όρου «convenience store». Είναι ο βασικός παράγοντας που οδηγεί στην αποτύπωση του κελύφους προστασίας που παρέχει σε κάθε καταναλωτή το συγκεκριμένο brand. Εάν ήταν άνθρωπος, θα ήταν ο τρόπος ομιλίας του, η συνθήκη με την οποία μας υποδέχεται στον περιβάλλοντα χώρο του, ώστε να του εναποθέσουμε την εμπιστοσύνη μας – υπάρχει άραγε κάτι πιο σημαντικό από αυτό;
Ποιες υπηρεσίες προσφέρει η A.S. Advertising;
Το πρώτο βήμα είναι πάντα η δημιουργία ενός καινοτόμου concept, το οποίο δύναται, με τη σειρά του, να οδηγήσει στην ανάπτυξη κάθε επιχείρησης. Έπειτα, ακολουθεί η λεπτομερής αποτύπωση του brand strategy κι η υλοποίηση της στρατηγικής, έως ότου καταλήξουμε στον βέλτιστο αρχιτεκτονικό σχεδιασμό για κάθε χώρο. Αυτό που έχει σημασία να αντιληφθούμε όλοι είναι ότι οι συνθήκες της αγοράς αλλάζουν συνεχώς, ωθώντας κάθε brand σε διαρκή εξέλιξη, πάντα σε αρμονία με τα υπάρχοντα -κάθε φορά και σε κάθε χρονικό πλαίσιο- δεδομένα. Εδώ αναδύεται, λοιπόν, η σημασία του transformation marketing, δηλαδή η δυναμική με την οποία κάθε μάρκα αλλάζει και μεταμορφώνεται, ώστε όχι απλώς να ακολουθεί τις εξελίξεις αλλά και να τις συν-διαμορφώνει. Είμαι ιδιαίτερα περήφανη, λοιπόν, που η A.S. Advertising στέκεται στο πλευρό όσων δραστηριοποιούνται στη μικρή λιανική ως σύμμαχός τους στην προσπάθεια αυτή.