Επιχειρηματικές προτάσεις. Σε μία δύσκολη οικονομική περίοδο και για τα μίνι μάρκετ, οι επαγγελματίες του κλάδου αναζητούν… διεξόδους για την επιβίωσή τους. Στην αγορά υπάρχει σειρά από επιλογές που θα μπορούσαν να αυξήσουν τον τζίρο τους και κατ’ επέκταση τα κέρδη τους.
5+1 λύσεις για επιπλέον έσοδα στη μικρή λιανική
O πληθωρισμός, οι ανατιμήσεις, το καλάθι του νοικοκυριού και η μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών διαμορφώνουν ένα νέο περιβάλλον και για τη μικρή λιανική, με τους επαγγελματίες του κλάδου να έρχονται αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις που βάζουν σε κίνδυνο ακόμη και την επιβίωσή τους. Μίνι μάρκετ, ψιλικατζίδικα και περίπτερα έχουν δεχτεί πολλά χτυπήματα τα τελευταία χρόνια και τα περιθώρια κέρδους τους έχουν μειωθεί, ενώ συνεχίζουν να αποτελούν στόχο και για τον ανταγωνισμό. Ακόμη και οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν στραφεί στη μικρή λιανική με μικρότερα καταστήματα, ενώ πλέον ο ανταγωνισμός μέσω διαδικτύου βρίσκεται σε πρώτο πλάνο.
Ως εκ τούτου, η ανάγκη για αύξηση του τζίρου και των κερδών των καταστημάτων έχει γίνει ακόμη μεγαλύτερη και πολλοί ιδιοκτήτες αναζητούν λύσεις που θα προσφέρουν… διέξοδο για την επιχείρησή τους. Στο πλαίσιο αυτό, καταγράψαμε μια σειρά από επιχειρηματικές προτάσεις και συνεργασίες που είναι διαθέσιμες αυτή την περίοδο στην ελληνική αγορά και μπορούν υπό προϋποθέσεις να δώσουν νέα ώθηση στα καταστήματα της μικρής λιανικής. Αξίζει να εξετάσει κανείς τα οφέλη που μπορούν να προσδώσουν στη λειτουργία τους και φυσικά αν και κατά πόσο μπορούν να συνδράμουν στην αύξηση των κερδών για τους επαγγελματίες του κλάδου.
Μια σειρά από συνεργασίες μπορούν να δημιουργήσουν νέες υπηρεσίες για τα καταστήματα της μικρής λιανικής, με στόχο την αύξηση του τζίρου και των κερδών τους.
Πρόταση Νο1: Παραλαβή προϊόντων ως courier
Ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής, ένας εκτυπωτής, μια σύνδεση στο Internet και μια απλή προσθήκη Κωδικού Άσκησης Δραστηριότητας στην εφορία φαίνεται ότι είναι αρκετά για να μετατρέψουν ένα μίνι μάρκετ σε συνεργάτη μιας εταιρείας Courier. Η δυσκολία στην παράδοση και στην παραλαβή προϊόντων έχει οδηγήσει στη δημιουργία μιας σειράς από λύσεις που σχετίζονται και με τη μικρή λιανική. Κι αυτό γιατί τα εν λόγω καταστήματα βρίσκονται σε κάθε γειτονιά και συχνά είναι ανοιχτά 24 ώρες το 24ωρο, οπότε μπορούν να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους πελάτες ενός courier. Κάπως έτσι έχουν ήδη ξεκινήσει και στην Ελλάδα συνεργασίες εταιρειών courier με καταστήματα της μικρής λιανικής, τα οποία μετατρέπονται ουσιαστικά σε σημεία παράδοσης-παραλαβής δεμάτων. Τα καταστήματα μάλιστα δεν χρειάζονται καν σημαντικούς αποθηκευτικούς χώρους, αφού οι παραδόσεις γίνονται ακόμη και καθημερινά, όπως και οι παραλαβές, με αποτέλεσμα να μην επιβαρύνεται ιδιαίτερα ο χώρος μέσα στο εκάστοτε κατάστημα.
Το κέρδος για τους επαγγελματίες δε, έρχεται τόσο μέσα από την αύξηση της καθημερινής πελατείας του, αφού πλήθος κόσμου θα πηγαίνει για να παραλαμβάνει τα δέματά του, αλλά και με επιμέρους όρους της συμφωνίας του με την εταιρεία. Υπάρχουν πλέον άλλωστε αρκετές επιλογές, όπως η Clever Point, η Next Point, αλλά ακόμη και η Mybox και η Skroutz, που ο ανταγωνισμός τους για νέους συνεργάτες μπορεί να έχει οφέλη και για τη μικρή λιανική. Αυτή τη στιγμή, η προμήθεια ξεπερνά σε αρκετές περιπτώσεις το 10%.
Πρόταση Νο2: Κατάστημα δύο σε ένα
Πολλά μίνι μάρκετ έχουν ήδη καταφύγει στη λύση της διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό, αυξάνοντας την γκάμα των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρουν στους καταναλωτές. Πρόκειται για ανάπτυξη του μίνι μάρκετ σε δύο ή και τρία καταστήματα, τα οποία συνδυάζουν για παράδειγμα το μίνι μάρκετ με τον φούρνο, ή τα μαγειρευτά φαγητά, ή το εξειδικευμένο καπνοπωλείο, ή το delicatessen, ή -και κυρίως- τον καφέ. Ειδικά η λύση της ένταξης των υπηρεσιών μιας καφετέριας takeaway έχει ανθήσει τα τελευταία χρόνια, αφού μοιάζει η πιο επικερδής για τα καταστήματα της μικρής λιανικής. Ο φθηνός καφές, με μεγάλα περιθώρια κέρδους, μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον τζίρο της επιχείρησης, αλλά και την πελατεία του καταστήματος, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία για τους ιδιοκτήτες. Κι αυτό γιατί το μόνο που χρειάζεται είναι η προσθήκη ΚΑΔ στην εφορία, μία μηχανή του καφέ και η εκπαίδευση του υπαλλήλου που βρίσκεται για ώρες πίσω από το ταμείο. Αντίθετα, τα οφέλη είναι πολύ περισσότερα, αφού πέραν των κερδών από την ίδια την πώληση καφέ, αυξάνεται η πελατεία στο κατάστημα αλλά και οι παρορμητικές αγορές, τόσο στα συνοδευτικά του καφέ, όσο και γενικότερα.