Νέες διακρίσεις για τη φέτα Ήπειρος

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού χαρτογράφησε τον ανταγωνισμό στην αγορά της φέτας, εστιάζοντας στη διαμόρφωση των μεριδίων αγοράς και την επίδραση του «καλαθιού του νοικοκυριού». Τα ευρήματα έδειξαν ότι η φέτα αντιπροσωπεύει το 2% των συνολικών πωλήσεων των 11 μεγαλύτερων σούπερ μάρκετ, με 244,1 εκατ. ευρώ πωλήσεις το 2023 και ετήσια αύξηση 13,8%. Παράλληλα, η αγορά της φέτας χαρακτηρίζεται από χαμηλή συγκέντρωση, με περίπου 150 προμηθευτές, εκ των οποίων οι 13 μεγαλύτεροι καλύπτουν το 70% των πωλήσεων.

Τα επώνυμα προϊόντα κατέχουν το 80% των πωλήσεων, ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το 20%. Το 10% των συνολικών πωλήσεων φέτας γίνεται μέσω του καλαθιού του νοικοκυριού, με τις χαμηλότερες τιμές να αφορούν τη ζυγιζόμενη φέτα ιδιωτικής ετικέτας και τις υψηλότερες τα επώνυμα συσκευασμένα προϊόντα.

Οι καταναλωτές προτιμούν κυρίως την επώνυμη φέτα (82%), αν και παρατηρείται στροφή προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας από το 2022 και μετά. Η Ελλάδα παραμένει στις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη ως προς την προτίμηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.