Οι μικρομεσαίοι ανατρέπουν τη

Οι συνεχείς ανατιμήσεις στα ελληνικά σούπερ μάρκετ έχουν προκαλέσει σημαντικές οικονομικές δυσκολίες στους καταναλωτές, με την ακρίβεια να επηρεάζει βαθιά την καθημερινότητά τους. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), το 93,5% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι δεν είναι ικανοποιημένο με τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση, ενώ το 68,9% δηλώνει ότι έχει επηρεαστεί πολύ από την ακρίβεια τους τελευταίους 12 μήνες. Το 25,4% αναφέρει ότι έχει επηρεαστεί αρκετά, ενώ μόλις το 0,4% δηλώνει ότι δεν έχει επηρεαστεί καθόλου.

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 97,2% του δείγματος έχει παρατηρήσει τη μεγαλύτερη αύξηση τιμών στα τρόφιμα, ενώ το 69,2% εντοπίζει σημαντικές αυξήσεις στα καύσιμα και το 87,8% στην ενέργεια. Οι ανατιμήσεις αυτές έχουν αναγκάσει το 81,4% των καταναλωτών να περιορίσει τις εξόδους και την ψυχαγωγία, ενώ το 77% αναζητά προσφορές και εκπτώσεις. Παράλληλα, το 71,5% των καταναλωτών επιλέγει φθηνότερα προϊόντα, και το 69,7% αναγκάζεται να αγοράζει λιγότερα.

Η μείωση του εισοδήματος έχει οδηγήσει το 96% των ερωτηθέντων να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες, αναζητώντας τρόπους να περιορίσει το κόστος ζωής. Οι καταναλωτές ζητούν άμεσα μέτρα, με το 87,5% να θεωρεί ότι ο έλεγχος τιμών είναι αναγκαίος για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Τα στοιχεία αυτά αναδεικνύουν την έντονη ανάγκη για ουσιαστικές παρεμβάσεις από την Πολιτεία, προκειμένου να προστατευθούν οι πολίτες από τις συνεχιζόμενες αυξήσεις των τιμών.