Η έρευνα Shopper Trends της NielsenIQ παρουσιάζει το προφίλ του μέσου Έλληνα καταναλωτή στα σούπερ μάρκετ. Ο μέσος αγοραστής είναι μια γυναίκα 39 ετών, ελαφρώς νεότερη από τη μέση ηλικία του πληθυσμού στη χώρα, που είναι 42 ετών. Είναι η κύρια υπεύθυνη για τις περισσότερες αγορές στο νοικοκυριό.
Οι κύριες αγορές πραγματοποιούνται εβδομαδιαία, ενώ οι επιπλέον αγορές γίνονται κατά μέσο όρο 2 φορές την εβδομάδα σε περισσότερα από 2 διαφορετικά καταστήματα. Η μηνιαία δαπάνη για τα ψώνια στα σούπερ μάρκετ είναι περίπου 329 ευρώ, αυξημένη κατά 5% σε σχέση με πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας την υψηλότερη τιμή της τελευταίας τετραετίας.
Οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται την αύξηση των τιμών και επικεντρώνονται στην αγορά βασικών ειδών, περιορίζοντας τις πολυτελείς αγορές. Σχεδόν 2 στους 3 έχουν καλή γνώση των τιμών και είναι ευαισθητοποιημένοι σε αλλαγές.
Οι προσφορές επηρεάζουν την πιστότητα στις μάρκες και τα καταστήματα, με 1 στους 4 να αλλάζουν είτε μάρκα είτε κατάστημα ανάλογα με τις καλύτερες προσφορές.
Οι κύριες κατηγορίες προϊόντων στο καλάθι τους είναι τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, οι αμυλούχες κατηγορίες, το φρέσκο κρέας και γάλα, καθώς και snacks, σοκολάτες, μπισκότα και αναψυκτικά.