Food Trend: Ποτά χωρίς αλκοόλ στα μίνι μάρκετ.
Η γενιά των millennials φαίνεται να θεωρείται υπεύθυνη για πολλές μεταβολές, που έχουν παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια στο λιανεμπόριο τροφίμων και ποτών, και καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τα προϊόντα που οι μεγάλες εταιρείες αποφασίζουν να τοποθετήσουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Σχετικές έρευνες που είδαν το “φως” της δημοσιότητας πρόσφατα καταγράφουν ραγδαίες αλλαγές και νέες διατροφικές τάσεις, που σχετίζονται κυρίως με πιο υγιεινές επιλογές, μεταξύ των οποίων παρατηρήθηκε και η σταδιακή απομάκρυνση από το αλκοόλ.
Για τον επαγγελματία του μίνι μάρκετ, οι millennials αποτελούν ένα σημαντικό ποσοστό των πελατών της επιχείρησής του, αφού περνούν ένα μεγάλο μέρος του χρόνου τους σε εξωτερικές δραστηριότητες και είναι πιο επιρρεπείς στο snacking. Η γενιά αυτή διακατέχεται σε μεγάλο βαθμό από την ανάγκη να απομακρυνθεί από τα λιπαρά και έχει υιοθετήσει πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Μία από τις τάσεις, που θα κυριαρχήσουν το 2019, είναι τα ροφήματα, τα ποτά και αναψυκτικά, τα οποία δεν περιέχουν αλκοόλ, αφού μια μερίδα νέων το έχει “αποκηρύξει”, επιλέγοντας προϊόντα που περιέχουν θρεπτικά συστατικά, φρούτα, λαχανικά ακόμη και στα νυχτερινά μαγαζιά διασκέδασης.
Η διασκέδαση χωρίς αλκοόλ δε μπορούσε να αφήσει αδιάφορες τις εταιρείες, κυρίως τις ζυθοποιίες, οι οποίες άρχισαν να “βομβαρδίζουν” την αγορά με προϊόντα alcohol free. Fix, έζα, Άλφα και όχι μόνο διεκδίκησαν μια θέση στο καλάθι των millennials, αναπτύσσοντας καινοτόμα προϊόντα χωρίς αλκοόλ, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις συνοδεύτηκαν από δυναμικές διαφημιστικές καμπάνιες.
Ακόμη και στις περιπτώσεις κατανάλωσης αλκοόλ, το ποσοστό του μειώνεται συνεχώς. Τα “ελαφρά” αλκοολούχα ποτά θεωρούνται από τους πλέον ανερχόμενους κλάδους, γι’ αυτό είδαμε εταιρείες, όπως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, να επενδύουν στο μηλίτη ή σε αντίστοιχα προϊόντα.
Τα alcohol free προϊόντα ή αυτά που περιέχουν μικρό ποσοστό αλκοόλ θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια ευκαιρία για τον επαγγελματία της μικρής λιανικής να αυξήσει το τζίρο του, αφού θεωρείται trend, που θα κυριαρχήσει, τουλάχιστον για κάποια χρόνια, έχοντας δώσει ήδη δείγματα εδραίωσης στη συνείδηση του καταναλωτικού κοινού.