Για συγγενείς και φίλους ψωνίζουν οι Έλληνες λόγω κορονοϊού.
Ένα μεγάλο ποσοστό του καταναλωτικού κοινού, προκειμένου να προστατεύσει συγγενείς και φίλους από τον κίνδυνο του κορονοϊού, ψωνίζει στο σούπερ μάρκετ, για το δικό του νοικοκυριό αλλά και για τρίτους.
Πιο συγκεκριμένα, η τελευταία έρευνα του ΙΕΛΚΑ με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο 25 έως 27 Μαρτίου 2020, με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού CODID-19 στην Ελλάδα, δείχνει ότι τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας έχουν επηρεάσει τις αγοραστικές συνήθειες. Περίπου 4 στους 10 καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα και για άλλους εκτός από το ίδιο το νοικοκυριό τους. Το 39% αγοράζει για άλλα συγγενικά πρόσωπα, όπως π.χ. γονείς προκειμένου να προστατευθούν από την έκθεση τους σε κίνδυνο, ενώ ένα 8% δηλώνει ότι αγοράζει για άλλους τρίτους όπως π.χ. γείτονες.
Επίσης, δραστικά έχουν επηρεαστεί και οι λόγοι επίσκεψης στο κατάστημα σούπερ μάρκετ. Σε σύγκριση με τα αποτελέσματα της μέτρησης του ΙΕΛΚΑ τον Δεκέμβριο του 2020, παρουσιάζουν μείωση σχεδόν όλοι οι δευτερεύοντες λόγοι επίσκεψης: για προσφορές (-27%), για βόλτα (-22%), για αγορά έτοιμου φαγητού (-8%) και για το φαγητό της ίδιας ημέρας (-9%). Αντίθετα παρουσιάζουν αύξηση η πιο «μακροχρόνια» επιλογή των εβδομαδιαίων αγορών από 74% σε 85% και η πιο «έκτακτη» επιλογή της έλλειψης κάποιου προϊόντος από 46% σε 57%. Οι δύο τελευταίοι λόγοι επίσκεψης αποτελούν πλέον και τις κυρίαρχες αιτίες για έξοδο προς το σούπερ μάρκετ με τα πιο υψηλά ποσοστά.