Η ανάλυση δεδομένων ή data analysis βρίσκει πλέον εφαρμογή και στη μικρή λιανική και μπορεί να βοηθήσει τους επαγγελματίες του κλάδου να βελτιώσουν την καθημερινή λειτουργία των καταστημάτων τους, αλλά και αυξήσουν τις πωλήσεις των προϊόντων τους.
Κι αυτό γιατί πλέον όλα έχουν αρχίσει να γίνονται ηλεκτρονικά και στα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα. Τα pos, οι πληρωμές μέσω κάρτας και η διασύνδεση των ταμειακών τους μηχανών, έχουν δημιουργήσει αρκετά προβλήματα στα μαγαζιά της μικρής λιανικής, αλλά έχουν προσφέρει και την ευκαιρία για αξιοποίηση των δεδομένων, αφού τα πάντα είναι πλέον μετρήσιμα για τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων.
Η ανάλυση δεδομένων αποτελεί σημαντικό κομμάτι του data science και χρησιμοποιείται ευρέως σε τομείς όπως η υγεία, τα χρηματοοικονομικά, το marketing, και η έρευνα, καθώς προσφέρει πολύτιμες γνώσεις για στρατηγικές αποφάσεις.
Μια επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιήσει ανάλυση δεδομένων για να καταλάβει τις προτιμήσεις των πελατών της, να προβλέψει τις πωλήσεις ή να εντοπίσει πού μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία της. Τα data δείχνουν τις τάσεις της αγοράς, τις αποδόσεις των προϊόντων στα ράφια κάθε καταστήματος, την κερδοφορία και τις ζημιές, ενώ μπορούν να βοηθήσουν και στην καλύτερη δυνατή διαχείριση των αποθεμάτων.