Το i-mall Micro Market αποτελεί ένα νέο μοντέλο καταστήματος στη μικρή λιανική, το οποίο και εκμεταλλεύεται τις νέες τεχνολογίες για να λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο και καθημερινά,
χωρίς να χρειάζεται υπάλληλο, ενώ αναμένεται να αναπτυχθεί το επόμενο διάστημα μέσω και του Franchise.
Του Βάιου Τασούλα
Νέο ρομποτικό μίνι μάρκετ στην Αθήνα
O ανταγωνισμός στον κλάδο της μικρής λιανικής αυξάνεται διαρκώς και πλέον οι ψηφιακές λύσεις φαίνεται ότι έχουν αρχίσει να κάνουν δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά. Από τα e-shop και τις πλατφόρμες delivery που αναπτύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό εν μέσω πανδημίας, πλέον έχουμε φθάσει μέχρι και στα 100% αυτοματοποιημένα μίνι μάρκετ, όπως το i-mall Micro Market που άνοιξε πρόσφατα στη Νέα Σμύρνη.
Πρόκειται για μια απόλυτα πρωτοποριακή ιδέα για την Ελλάδα, αφού το i-mall Micro Market έρχεται να προσφέρει 24ωρη καθημερινή εξυπηρέτηση με όλα τα «δυνατά» προϊόντα της μικρής λιανικής, χωρίς τα έξοδα για τους εργαζόμενους ενός τυπικού καταστήματος.
Η ιδέα πίσω από το i-mall Micro Market
Το i-mall Micro Market είναι σίγουρα μια πρωτότυπη ιδέα, με σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Πώς προέκυψε όμως αυτή; Όπως εξήγησαν στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» οι δημιουργοί του εγχειρήματος «το i-mall Micro Market αποτελεί έναν πρεσβευτή του ψηφιακού μετασχηματισμού στο retail και είναι πρωτοπόρο παγκοσμίως για την τεχνολογία του. Έχει ενσωματώσει όλες τις τελευταίες τεχνολογίες που εξοικονομούν χρόνο στους χρήστες, κόστος στους επιχειρηματίες, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει μια μοναδική εμπειρία στον καταναλωτή. Η καινοτόμος ιδέα των i-mall Μicro Market προέκυψε μετά από 3,5 χρόνια καταγραφής και αποτύπωσης των καταναλωτικών συνηθειών, τόσο σε Ευρώπη όσο και σε Ασία και ΗΠΑ. Στόχος της εταιρείας είναι να δημιουργηθεί ένα νέο κανάλι διανομής και ένας νέος τρόπος διάθεσης για προϊόντα καθημερινής χρήσης».
Πώς λειτουργεί στην πράξη
Το περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» επισκέφθηκε το κατάστημα της Νέας Σμύρνης για να εξετάσει από… πρώτο χέρι τη λειτουργία του i-mall Μicro Market. Πρόκειται πραγματικά για έναν πολύ εύκολο τρόπο αγορών, καθώς όλες οι διαδικασίες γίνονται με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Τα προϊόντα που είναι διαθέσιμα είναι εμφανή σε μια σειρά από ράφια αντίστοιχα των αυτόματων πωλητών. Μέσα από μία οθόνη αφής δε, μπορεί κανείς να βρει τις κατηγορίες των προϊόντων και να επιλέξει αυτά που επιθυμεί, βάζοντάς τα στο «καλάθι» του, όπως στις αγορές στα e-shop. Στη συνέχεια επιλέγει την ολοκλήρωση της παραγγελίας, βλέπει το τελικό ποσό που πρέπει να καταβάλει και πληρώνει μέσω πιστωτικής-χρεωστικής κάρτας, την οποία περνάει όπως στα POS των καταστημάτων. Το i-mall Μicro Market έχει συνεργαστεί για τον λόγο αυτό με την Cardlink, η οποία εγκατέστησε τα νέας γενιάς self-service Αndroid POS ΙΜ30 στους αυτόματους πωλητές του καταστήματος, για συναλλαγές με τη χρήση κάρτας, wallet ή wearables. Είναι εξοπλισμένα με μεγάλη οθόνη αφής, δυνατότητα σύνδεσης 4G και το λογισμικό Cardlink POSsible, προσφέροντας ένα εύχρηστο και γρήγορο περιβάλλον συναλλαγών. Μετά την πληρωμή, ακολουθεί η λήψη των προϊόντων, η οποία γίνεται με μια ακόμη καινοτομία. Συγκεκριμένα, ο καταναλωτής παραλαμβάνει τα προϊόντα του πλήρως αποστειρωμένα, λόγω των ενσωματωμένων UV light συστημάτων στα μηχανήματα.
Αγορές και μέσω εφαρμογής
Το i-mall Μicro Market αναμένεται μάλιστα άμεσα να δώσει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους και ηλεκτρονικά, μέσω εφαρμογής, η οποία εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμη στα τέλη του έτους. Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή, ο χρήστης θα μπορεί να προπαραγγείλει τα προϊόντα που επιθυμεί ενώ είναι καθ’ οδόν για το κατάστημα, και σκανάροντας το QR που θα έχει λάβει στα μηχανήματα, να πληρώσει και να παραλάβει τα προϊόντα του απευθείας. Η εφαρμογή θα δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να πληρώσει με i-mall coin αφού θα έχει φορτίσει στον λογαριασμό του χρήματα, είτε να τα μεταφέρει σε κάποιον τρίτο εγγεγραμμένο χρήστη που θα έχει την αντίστοιχη εφαρμογή, καθιστώντας έτσι τα i-mall Micro market λειτουργικά ακόμη και για χρήστες που δεν διαθέτουν πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.
Διαθέσιμο το μοντέλο μέσω franchise
Αυτός ο νέος τύπος καταστήματος δείχνει ότι μπορεί να αποτελέσει το μέλλον στη μικρή λιανική και η εταιρεία σκοπεύει να αναπτυχθεί άμεσα με τη δημιουργία και άλλων εταιρικών καταστημάτων σε διάφορα σημεία της Ελλάδας. Παράλληλα όμως, το μοντέλο ανάπτυξης της εταιρείας θα βασιστεί και στο franchise, δίνοντας τη δυνατότητα σε επαγγελματίες της μικρής λιανικής να εξετάσουν το ενδεχόμενο επένδυσης σε ένα δικό τους i-mall Μicro Market.
Όπως εξήγησαν στο περιοδικό «Mini Market & Μικρή λιανική» οι αρμόδιοι από την εταιρεία «η μελέτη που έχει γίνει για την Ελλάδα προϋπολογίζει τη δημιουργία 80 καταστημάτων και 200 spot σε όλη την επικράτεια, ενώ στο εξωτερικό έχουν διενεργηθεί μελέτες για όλες τις χώρες στόχους με τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Δεν υπάρχουν Royalties και το entry fee ορίζεται στα 20.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), ενώ για κατάστημα 80 με 100 τετραγωνικά μέτρα, το κόστος επένδυσης είναι 200.000 ευρώ με το κλειδί στο χέρι και με τα προϊόντα για λειτουργία 3 εβδομάδων. Η επένδυση είναι εμπροσθοβαρής, όμως η μηνιαία λειτουργία του είναι εξαιρετικά χαμηλού κόστους λόγω έλλειψης 24ωρης βάρδιας προσωπικού, με Σαββατοκύριακα και αργίες, μη μισθοδοτικές εισφορές, ιδιαίτερα χαμηλό κόστος ενέργειας, λόγω εφαρμογής save energy συστημάτων στα ρομποτικά μηχανήματα-ψυγεία και τέλος λόγω της πλήρους διαχείρισης και παρακολούθησης του καταστήματος από το κινητό του franchisee σε πραγματικό χρόνο. Σε συνδυασμό με τα προηγούμενα και με δεδομένο τα υψηλά ποσοστά για περιθώριο κέρδους και τις ανταγωνιστικές τιμές τα i-mall micro markets συνιστούν μοναδική επένδυση για όλους, ανεξάρτητα από την παράλληλη απασχόλησή τους με άλλες εργασίες».
Αξίζει να σημειωθεί δε, ότι όσο θα αναπτύσσεται το δίκτυο της εταιρείας, θα πληθαίνουν και τα στοιχεία που θα λαμβάνει τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, μετατρέποντας το Unified Operations Center σε κομβικό σημείο για τη λειτουργία των καταστημάτων. Κι αυτό γιατί θα λειτουργεί ουσιαστικά μέσα στην εταιρεία για την εταιρεία και τους franchisees ένα παρατηρητήριο τιμών που θα αφορούν είδη καθημερινής ανάγκης, ώστε να γίνονται και οι αντίστοιχες αναπροσαρμογές σε πραγματικό χρόνο ανά πάσα στιγμή.
Κατάστημα με μεγάλο περιθώριο κέρδους
Το i-mall Μicro Market φαίνεται λοιπόν ότι… ήρθε για να μείνει, αποτελώντας έναν ακόμη ανταγωνιστή για τα παραδοσιακά καταστήματα της μικρής λιανικής αλλά ταυτόχρονα και μια αξιοσημείωτη ευκαιρία επένδυσης. Με δεδομένο τον τρόπο λειτουργίας του, φαίνεται ότι πρόκειται για ένα κατάστημα με πολύ μεγάλο περιθώριο κέρδους. Χωρίς υπαλλήλους, με 24ωρη λειτουργία, 365 ημέρες τον χρόνο, χωρίς χρήση μετρητών και με χαμηλά λειτουργικά κόστη, την ώρα που ο τζίρος του μπορεί να υπολογίζεται στα επίπεδα των 1.000 ευρώ την ημέρα.
Το περιθώριο κέρδους του δε, εκτιμάται ότι είναι πολύ μεγαλύτερο από ενός καταστήματος ψιλικών ή ενός περιπτέρου, ξεπερνώντας ακόμη και το 10% στη σχετική σύγκριση. Μπορεί έτσι να κάνει απόσβεση της επένδυσης ακόμη και σε ένα διάστημα μικρότερο των 4 ετών, σε θεωρητικό τουλάχιστον επίπεδο. Σε κάθε περίπτωση, μοιάζει με κάτι που θα απασχολήσει πολύ τη μικρή λιανική στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια.