Η πανδημία του κορονοϊού δημιούργησε νέα δεδομένα στις καταναλωτικές συνήθειες, με αποτέλεσμα πολλά νέα προϊόντα να βγαίνουν κερδισμένα, αυξάνοντας τις προοπτικές τους για το μέλλον.
Μεταξύ αυτών έχουν αρχίσει να καταγράφονται και αρκετά food trend, τα οποία και προβλέπεται να ενισχύσουν τη “δυναμική” τους στις προτιμήσεις των καταναλωτών τα επόμενα χρόνια και μετά το τέλος της “περιπέτειας” του κορονοϊού.
Η ανοδική τους πορεία εκτιμάται έτσι ότι θα αλλάξει και την εικόνα και στα ράφια των καταστημάτων της μικρής λιανικής, με συγκεκριμένες κατηγορίες να αυξάνουν τη ζήτησή τους σταθερά μέσα στην πενταετία. Πιο συγκεκριμένα, οι στις προτιμήσεις των καταναλωτών αναμένεται να ξεχωρίσουν τα εξής:
- Vegan προϊόντα. Η UBS εκτίμησε ότι ο τζίρος της αγοράς των plant-based προϊόντων θα “εκτιναχθεί” από 4,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018 σε 85 δισεκατομμύρια δολάρια το 2030.
- Κατεψυγμένα τρόφιμα. Οι πωλήσεις τους “εκτοξεύτηκαν” στην καραντίνα και στην Ελλάδα, με την άνοδό τους να φθάνει ακόμη και το +254% σε σχέση με το 2019 (στοιχεία Convert Group).
- Μη αλκοολούχα ποτά και hard seltzer: Μεγάλη άνοδος παρατηρείται και στα ποτά χωρίς αλκοόλ, αλλά στα ανθρακούχα με αλκοόλ, τα οποία διαθέτουν μικρές ποσότητες αλκοόλης και λίγες θερμίδες. Τα λεγόμενα και hard seltzer μάλιστα αυξάνονται με ρυθμούς της τάξης του 200%.
- Υγιεινά και μη παχυντικά προϊόντα. Το 30% των καταναλωτών σκοπεύει να ξοδέψει περισσότερα χρήματα για υγιεινά και μη παχυντικά προϊόντα (State of Grocery Consumer). Το trend ευνοείται κι από το γεγονός ότι πολλοί πήραν παραπανίσια κιλά στα lockdown.
- Συσκευασμένα φρούτα και λαχανικά. Με πρώτο μέλημα την ασφάλεια, οι καταναλωτές δείχνουν να προτιμούν τα συσκευασμένα φρούτα και λαχανικά, αποφεύγοντας τις αγορές χύμα προϊόντων.