Η εταιρεία μέτρησης κατανάλωσης IRI δημοσίευσε τα στοιχεία κίνησης της αγοράς για την περίοδο της Σαρακοστής και της Μεγάλης Εβδομάδας, που δείχνουν τις τάσεις των Ελλήνων καταναλωτών και τα προϊόντα που επέλεξαν να βάλουν στο καλάθι τους το φετινό Πάσχα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα προκύπτουν τα εξής:
- Αυξήθηκαν οι πωλήσεις στην αγορά των ταχυκίνητων κωδικών FMCG’s (τρόφιμα, ποτά, απορρυπαντικά, είδη προσωπικής φροντίδας) σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά αλλά παρουσίασαν ραγδαία πτώση της τάξεως του 25% μια εβδομάδα μετά το Πάσχα. Εκτιμάται ότι η εικόνα αυτή δικαιολογείται από το γεγονός ότι το φετινό Πάσχα ήταν μία εβδομάδα νωρίτερα από το περσινό.
- Η άνοδος προήλθε κυρίως από επώνυμα FMCG’s, ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είχαν οριακή θετική κίνηση.
- Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στα τρόφιμα παρουσίασαν τα κατεψυγμένα προϊόντα (ψάρια, πίτες, λαχανικά).
- Σημαντική αύξηση πωλήσεων σημειώθηκε στα snacks, κυρίως οι κατηγορίες μπισκότου, πατατάκια και σοκολάτας.
- Πρώτη σε πωλήσεις τη Μεγάλη Εβδομάδα ήταν η κατηγορία των αναψυκτικών, ενώ πτωτική τάση παρουσίασαν τα αλκοολούχα ποτά, με την πτώση να προέρχεται από τις μπύρες.
Οι μεγάλοι κερδισμένοι της περιόδου ήταν τα Snacks, που σημείωσαν αύξηση 10% περίπου, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με ενισχυμένες πωλήσεις από 13,8%-15,3% και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής με αύξηση 10,1 %.